ההצעה הרפורמית בדיון על מערך הגיור: "לגייר תינוקות בבי"ח"

    נדב דוד 1 Comment on ההצעה הרפורמית בדיון על מערך הגיור: "לגייר תינוקות בבי"ח"

    בדיון על מערך הגיור הממלכתי בישראל, נחשפו התוכניות המסוכנות של חברי הקואליציה לעתיד עם ישראל. יו"ר הוועדה מינובסקי טענה כי הרבי מחב"ד נתן דגש על 10 מצוות אז אפשר בגיור להסתפק גם בפחות, ושאלה, "למה אי אפשר לעבור גיור ולהיות חילונית?". ח"כ קריב הציע לערוך גיור לתינוקות גויים בבית החולים

    גלעד קריב צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ערכה היום (שלישי) דיון על מערך הגיור בישראל, בדבריה קראה מלינובסקי, "אנחנו מדינה יחידה בעולם שאנשים נלחמים להיות יהודיים. זה צריך להדיר שינה מעיני כולנו", לדבריה על עניין קבלת המצוות בגירות אמרה,  "יש לנו 600 ומשהו מצוות בתורה, בסוף הרבי מליובאוויטש בחר עשר, אמר 'לפחות את זה', אז גם זה ניתן להצטמצם".

    בדיון שאלה מלינובסקי, "אי אפשר לעבור גיור ולהיות חילונית", הרב השיב לה: "לא. את יכולה לקבל רישיון נהיגה בלי לדעת לנהוג? זה ממש אותו דבר כי אלו התנאים הבסיסים". מלינובסקי השיבה לו, "אז יש לנו בעייה", הרב השיב לה: "הבעייה זה ההלכה". מלינובסקי אמרה לרב, "אנשים לא רוצים להיות אורתודוכסים אנשים רוצים להיות יהודים". הרב השיב לה, "גיור זו מילה אורתודוכסית".

    מלינובסקי תקפה את מערך הגיור ואמרה, "לפי ההתנהלות של מערך הגיור, כיום גם רות המואבייה לא הייתה עוברת גיור. אפעל גם בסמכותי כיושבת ראש הוועדה לשירותי דת יהודיים וגם באמצעות חקיקה כדי לאפשר למי שרוצה, מרגיש יהודי ובעל זיקה להיות חלק מהעם שלנו".

    בדיון קרא הרפורמי גלעד קריב לגייר תינוקות בבית החולים שנולדו לאמא גויה, "הצעתי, כי מערך הגיור הממלכתי, יגייר תינוקות לפני שהם יוצאים מבית החולים. נולד ילד לאמא לא יהודייה, להציע להם בבית החולים לעשות לו ברית מילה, וירשמו אותו כיהודי. אופציה שנייה, זוג יעשו מסלול מהיר לגיור חודשיים לפני החתונה".



    1 תגובות

    מיין תגובות