גבאי בית הכנסת שנהרס: "נחצה כאן קו אדום"

    אבי יעקב No Comments on גבאי בית הכנסת שנהרס: "נחצה כאן קו אדום"

    עיריית בית שמש הרסה בית כנסת בשכונת רמה ג' 2 | הגבאי סיפר ל'קול חי': "ביקשנו, תנו לנו להוציא את הספרים. נעשה הכל בהידברות – למה ככה בביזיון? לא היה עם מי לדבר, אנשים בלי כיפות הסתובבו פה ליד בית הכנסת ובכו על מה שקורה פה" | לדבריו: "אחוז ההקצאות פה בשכונות החדשות הוא חד ספרתי"

    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית בית שמש הרסה בית כנסת: אתמול (שני) בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו טרקטורים עם פועלים מטעם העירייה והרסו את מבנה בית הכנסת של חניכי הישיבות ברחוב עמוס שברמה ג'. למרות זעקות השבר של התושבים, פירקו הפקחים את המבנה בכח. המתפללים מיהרו להיכנס לבית הכנסת והוציאו את ספרי התורה החוצה שלא יינזקו חס ושלום.

    הריאיון הבוקר עם גבאי בית הכנסת

     

    הפרטים והתיעודים המלאים כפי שנחשפים בכתבה זו מספקים תמונת מצב מטרידה וקשה. בשעות הבוקר פירקו פקחי העירייה בליווי שוטרים את המבנה לחלוטין, לקול זעקות שבר של המתפללים ובחוסר רגישות בוטה. מתפללי בית הכנסת סיפרו שביקשו לנהל שיח עם ראש העיר על מיקום בית הכנסת אך ללא הצלחה. לדברי תושבים מדובר בנקמה מכוונת כנגד הציבור הליטאי שמתפלל בבית הכנסת, וזאת על רקע המשברים הפוליטיים במסדרונות העירייה.

    מתפללי בית הכנסת ציינו גם שאין בית כנסת אחר באזור, והמצוקה היא חריפה. הם הבטיחו שייצאו למאבק חריף כדי לקבל את המגיע להם בדין. "מזעזע לראות את במדינת ישראל מתייחסים לבית כנסת. אם תמונה כזו הייתה מגיעה הבוקר מאירופה, העולם היהודי היה בוער".

    בעירייה הגיבו שהמבנה הונח שלא כדין, וכי הם ניסו להגיע להידברות עם המתפללים שלא הסכימו לשמוע על חלופות. אלא שבירור אצל המתפללים מעלה כי העבודות הן הפוכות לגמרי: "ביקשנו להגיע להידברות, אמרו לנו שהכל בסדר והטעו אותנו כביכול העניינים כשורה. בשעה חמש לפנות בוקר הם הפתיעו אותנו עם טרקטורים והרסו את המבנה. זה תרגיל מלוכלך ומבזה".

    הלל כהן, גבאי בית הכנסת שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם כאן ב'קול חי': "זה בית כנסת שהוקם ברמה ג' 2 לפני כמה חודשים. הוא היה פעיל מאוד. הוא הוקם על הר שבהמשך אמורים להבנות בו בתי כנסת קבועים. הקרוואן הונח בהידברות עם העירייה. אתמול היה פה מעשה ונזילם שלא נעשה פה המון שנים ונחצה כאן קו אדום – עיריית בית שמש שלחה אנשי בליעל שהרסו את בית הכנסת והחזיקו את ספרי התורה בביזיון, ספרי קודש נפלו לרצפה".

    הוא סיפר: "ביקשנו, תנו לנו להוציא את הספרים. נעשה הכל בהידברות – למה ככה בביזיון? לא היה עם מי לדבר. אנשים בלי כיפות הסתובבו פה ליד בית הכנסת ובכו על מה שקורה פה. יכלו לפנות את הקרוואן בצורה יפה וריסקו את זה בכוונה".

    הגבאי הסביר: "זה בית כנסת של המגזר הליטאי. ברוך ה' בשנים האחרונות קמות פה בבית שמש שכונות חדשות ומתפתח פה פתרון לזוגות הצעירים, ומגיעים לפה אלפי זוגות צעירים ליטאים שמצביעים לדגל התורה – והעירייה נוקמת בנו בצורה הכי חמורה".

    הוא סיפר פרט מדהים: "ישבנו עם רשימות ואחוזי ההקצאות שהציבור הליטאי מקבל בשכונות החדשות  – הם חד ספרתיים ואני לא מגזים. אני רוצה לקרוא מפה להנהגה הארצית של דגל התורה – בואו תזעקו את הזעקה הזו".

    המשנה לראש העיר, מלאכי כי טוב (עץ – קואליציה) גינה את הרס בית הכנסת: "הבוקר הרסה עיריית בית שמש, בית כנסת פעיל שבו התקיימו מניינים רבים ושיעורי תורה. כחבר מועצת העיר חייב אני להביע מחאה ברבים ולהבהיר את התנגדותי הנחרצת למה שנעשה, לאחר שכבר הבעתי זאת באזני ראש העיר ואנשי לשכתה, לפני מעשה ולאחריו.

    ידוע לי מקרוב שלא נעשה על ידי הגורמים הרלוונטיים מאמץ משמעותי לנסות להביא להסדרה בקרבת מקום, כפי שבאים לידי פתרון באורך רוח מאות ואלפי מקרים אחרים פרטיים וציבוריים.

    המתפללים התחננו לעזרה ולעצה והיו נכונים אף לפינוי מרצון אם לא תהיה ברירה. הם פנו שוב ושוב בבקשה פשוטה לבדוק ולמצות את האפשרויות, אך לא נענו בצורה ההולמת פניה בעניין שכזה".

    כי טוב הוסיף: "הריסת בית כנסת היא פעולה קשה ומזעזעת תמיד, בנסיבות ההריסה הזו שחלקן פורטו לעיל, היא גם מכעיסה ומשדרת אטימות בלתי נסלחת כלפי דברים שאמורים להתייחס אליהם בחרדת קודש".

    חבר מועצת העיר, חיים זמורה (דגל התורה – אופוזיציה): "בושה וחרפה. זה הטוב המשותף? כאשר אפילו לא חושבים שצריך לשתף את נציגי הציבור על הבעיה שנוצרה ולהגיע להסכמות אלא פשוט להרוס את הדבר הקדוש ביותר להעם היהודי בית מקדש מעט. מחובתינו בשעה זו למחות על חילול ה’ ועל הצער שנגרם לתושבים היקרים מתפללי בית המדרש".



    0 תגובות