רה"מ בנט: "גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל לא מחויבת לו"

    איתי גדסי No Comments on רה"מ בנט: "גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל לא מחויבת לו"

    רה"מ בנט: "גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד לו והוא לא מחייב אותה. הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון לא תחזור"

    צילום: חיים זך / לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא הבוקר (שלישי) דברים בכנס הביטחוני-מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן בהרצליה.

    "אחרי תקופה כה ארוכה של השקעה באיום האיראני, יש צורך להתבונן על מה שהשגנו ולכייל מחדש את המאמץ העצום הזה", אמר ראש הממשלה "איראן הקיפה את ישראל. לרדוף אחרי הטרוריסט התורן שמופעל על ידי כח קודס זה פשוט לא הגיוני יותר – עלינו להגיע לשולח".

    "עלינו לנצל את היתרונות היחסיים של ישראל (כלכלה איתנה, סייבר, לגיטימציה בינלאומית) מול התורפות של איראן, באופן אפקטיבי יותר מבעבר.

    עלינו להגדיל את הפער מול אויבנו, כולם יחד וכל אחד לחוד, להשקיע בהתעצמות – בטילים, בסייבר, בלייזר ובמגוון טכנולוגיות, וכן – גם בהעלאת שכר החיילים – התעצמות שלא משאירה מקום לספק ומוציאה לכולם את החשק לנסות אותנו"

    מדינת ישראל חייבת לשמר חופש פעולה ויכולת פעולה, בכל מצב ובכל נסיבות פוליטיות".

    בנט הוסיף: "המשטר האיראני בקורוזיה, הוא משטר חסר תוחלת, שהכלכלה שלו חלשה והממשל בו מושחת, אשר שולט בכח הזרוע והפחד. הם הרבה יותר פגיעים ממה שמקובל לחשוב.

    אנחנו נמצאים בנקודה משמעותית במאבק המתמשך הזה של ישראל מול איראן, שהוא בעצם מאבקו של העולם כולו נגד משטר איסלאמי קיצוני. אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ, אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ".

    לפנינו תקופה מורכבת, יתכנו גם אי הסכמות עם הטובות שבחברותינו. זו לא תהיה הפעם הראשונה. גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד להסכם וישראל איננה מחויבת לו. הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון, בשנת 2015, לא תחזור".



    0 תגובות