דרעי: "כשמיכאלי מכנה את השבת כמצור מבינים את החורבן בממשלה"

    איתי גדסי 2 Comment on דרעי: "כשמיכאלי מכנה את השבת כמצור מבינים את החורבן בממשלה"

    יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לדבריה הקשים של יו"ר העבודה השרה מיכאלי על כך כי הרכבת הקלה תופעל בשבת

    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר העבודה השרה מירב מיכאלי נשאלה היום (שני) לאפשרות כי הרכבת הקלה תפעל בשבת תוך חילול שבת המוני וחסר תקדים במדינת ישראל והשיבה בחיוב, לדבריה, "יש הבנה שנגמרו ימי המצור בסוף השבוע במדינת ישראל".

    יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בישיבת הסיעה בתגובה: "כששומעים היום את שרת התחבורה מיכאלי מכריזה על כוונתה להפעיל את הרכבת בשבת ומכנה את השבת היהודית שלנו כ"מצור", מבינים את החורבן שהממשלה הזו מתכוונת לחולל בזהות היהודית של המדינה".

    דרעי הוסיף, "70 שנה ידענו להתעלות מעל המחלוקות ולשמור על הסטטוס קוו כדי לקיים כאן מדינה יהודית. והנה כעת, בסיוע נציגים ״דתיים״, קמה ממשלה שמתכוונת לפגוע בשבת ולמחוק את האופי היהודי ממדינת ישראל. כואב ועצוב".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כתוב במדרש ומה ראית לומר עובד כוכבים ששמר את השבת חייב מיתה, א"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן בנוהג שבעולם מלך ומטרונה יושבין ומסיחין זה עם זה מי שבא ומכניס עצמו ביניהם אינו חייב מיתה. כך השבת הזו בין ישראל ובין הקדוש ברוך הוא שנאמר (שמות לא, יז) ביני ובין בני ישראל. לפיכך כל עובד כוכבים שבא ומכניס עצמו ביניהם עד שלא קיבל עליו לימול חייב מיתה (דברים רבה דברים א, כא; שמות רבה כה, יא).
      מפרשי המדרש מסבירים שהשבת היא יום של קדושה, ואסור להסתפק ביום מנוחה שבועי. השבת היא אות ועדות על בריאת העולם. גוי רואה בשבת יום מנוחה, ומוריד את שמירת השבת לדרגה נמוכה. גוי לא מסוגל להבין את הקדושה, אצלו שבת היא יום מנוחה. הוא מוריד את השבת לרמה שלו, וזה זילזול בקדושת השבת.
      לא נוכל להגיע לקדושת השבת ולרוממות של השבת בלי שמירה אמיתית על כל פרטיה ודקדוקיה, ומצד שני בלי קידוש וסעודה, השמירה על הלכות שבת תיראה כמו בית סוהר, לא נרגיש את האוירה הנכונה. הנשמה היתירה צריכה גם את השמירה וגם את הזכירה, וכך נגיע אל מעלת השבת.