חבר מועצת הרבנות הראשית: "מנסים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה"

    מהדורת הבוקר No Comments on חבר מועצת הרבנות הראשית: "מנסים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה"

    חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב אליעזר שמחה וייס בשיחה עם 'קול חי': "אף רב לא חייב לתת כשרות במקום אחר. ולכן הם אומרים שהם לא יתנו כשרויות במקומות אחרים ואם זה יקרה – החלק הזה של הרפורמה לא יצא לפועל"

    הגאון הרב אליעזר שמחה וייס צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב אליעזר שמחה וייס שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, על רפורמת הכשרות: "הרבנים מתנגדים לרעיון שרב בכל מקום יכול לתת כשרות במקום אחר. רב הוא מרא דאתרא. הוא אחראי על המקום, העיר שלו ועליו לתת את הכשרות במקומו ואנחנו מתנגדים להפרטה כי זה אומר שכל אחד יבוא לתת כשרות במקום שרב אחר מכהן ולא יהיה שום דרך לבטוח בכשרות. אם מישהו לא מסתדר עם הרב המקומי – ילך למישהו אחר".

    הוא נשאל כיצד מתכוונים הרבנים להחרים את הרפורמה ואיך זה יועיל: "אף רב לא חייב לתת כשרות במקום אחר. ולכן הם אומרים שהם לא יתנו כשרויות במקומות אחרים ואם זה יקרה – החלק הזה של הרפורמה לא יצא לפועל".

    הוא תקף את השר כהנא: "מדוע שר הדתות לא בא לקיים דיון עם מועצת הרבנות הממלכתית על הכשרות? אנחנו נבחרנו כחוק. הרפורמה גורמת להשגת גבול בין רבני הערים. מצפה ממנו לכבד את רבני הציונות הדתית שרובם מתנגדים לרפורמת הכשרות"

    בהמשך, התייחס הרב וייס לרפורמת הגיור: "אם כל רב יוכל לגייר, יהיה פיצול של עם ישראל. לתעודת גיור לא תהיה שום ערך. הם פועלים במגמה להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. הרפורמה תפגע בעיקר בבני ובנות הציונות הדתית ויגדל הלחץ להקמת ספרי יוחסין".



    0 תגובות