הרוג ופצוע קשה בפיגוע בעיר העתיקה; המחבל מזוהה עם חמאס

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרוג ופצוע קשה בפיגוע בעיר העתיקה; המחבל מזוהה עם חמאס

    בהדסה מעדכנים כי נקבע מותו של הפצוע האנוש שנפגע בפיגוע הירי סמוך לכותל. מוקדם יותר, פונו מהמקום 4 נפגעים, בהם אחד במצב קשה לא יציב, נפגע נוסף במצב קשה ו-2 שוטרים שנפצעו באורח קל. המחבל שביצע את הפיגוע נורה ונהרג

    צילום: דוברות המשטרה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפיגוע ירי שאירע הבוקר (ראשון) בשער השלשלת, סמוך לכותל המערבי בעיר העתיקה נפצעו חמישה בני אדם, בן 30 שפונה לבית החולים באורח אנוש, אדם נוסף במצב קשה, בן 46 במצב בינוני, ושני שוטרים, בני 30 ו-31 במצב קל בהכרה מלאה. בבית החולים נקבע מותו של הפצוע אנוש, הוא נורה על ידי המחבל בשעה שעשה את דרכו לתפילת הבוקר בכותל המערבי. הציבור מתבקש להתפלל לרפואת הפצוע השני, הרב אהרון יהודה בן טובה.

    חובש המוצב על טרקטורון מד"א יהושע שטרית ופראמדיק מד"א משה טובולסקי סיפרו: "מיד שדווח לנו על הירי יצאנו לזירה. הגענו עם הטרקטורון, מספר שטרית, וראיתי 2 גברים כבני 30 שוכבים עם פצעי ירי. חובש בכיר על אופניים של מד"א המוצבים בעיר העתיקה ברוך ויסמן סיפר: אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מידי בשטח ומיד העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים. מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה. פינינו אותם לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. 3 פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי".

    אריה יפה רופא מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בפצוע אנוש ובפצוע בינוני-בהכרה. הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצועים תוך ביצוע החייאה על הפצוע אנוש שפונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה".

    יווני בן שימול חובש איחוד הצלה מסר: "בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצוע אנוש ולפצוע קשה. כמו כן הענקנו בזירה סיוע ראשוני לשני נפגעים קל שאחד מהם פונה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים הדסה עין כרם".

    ד״ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק מעדכן לגבי מצבו של פצוע הירי מהפיגוע בעיר העתיקה.

    צילום: דוברות המשטרה

    המחבל היה חמוש בתת מקלע וביצע ירי לעבר עוברי אורח בעיר העתיקה. כוחות משטרה שהיו במקום הגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר המחבל – שנהרג במקום.

    שמו של המחבל הוא פאדי אבו שיחדם, בן כ-45 תושב שועאפט שבמזרח ירושלים, חבר בזרוע המדינית של חמאס. על פי חשיפת "הקול היהודי", המחבל היה מורה בתיכון רשידיה של עיריית ירושלים. מדובר בבית ספר של משרד החינוך אך תכנית הלימודים שלימד המחבל היא תכנית לימודים ירדנית. בנוסף, ברשת מופצים בשעה זו מספר סרטונים מהם עולה כי היה מסית נגד ישראל בקביעות.

    קרדיט: "הקול היהודי"

    מפכ"ל המשטרה סיפר כי המחבל מוכר למשטרה, אך לא בהקשר של פעילות חבלנית עוינת. אשתו של המחבל ובנו עזבו לחו"ל לפני מספר ימים.

    המחבל

    תיעוד של המחבל ברגע הפיגוע

    מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורגמן ומפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתי מסרו הצהרות לתקשורת לפני זמן קצר בעיר העתיקה. מדבריהם עולה כי הכוח המשטרתי הגיב תוך 32 שניות וכי, ככל הנראה אין מחבל נוסף. מפכ"ל המשטרה ציין כי המחבל מוכר למשטרה אך לא ברמה של פח"ע (פעילות חבלנית עוינת).

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: חדשות כל העולם

    צילומים: דוברות המשטרה

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. שר הבט"פ והמפכ"ל עדכנו את ראש הממשלה בפרטי הפיגוע. רה"מ הנחה להגביר את ההיערכות במרחב ירושלים במטרה למנוע פיגועים נוספים.

    בפתח ישיבת הממשלה, התייחס בנט לפיגוע: "הבוקר היה בעיר העתיקה בירושלים פיגוע ירי קשה. יש לנו כרגע הרוג אחד ושלושה פצועים.  בשם שרי הממשלה, אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים.

    קיבלתי מוקדם יותר הבוקר משר הבט"פ וממפכ"ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו, שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום, שנטרלו במהירות רבה את המחבל.

    עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב הגיע לבזירת הפיגוע בעיר העתיקה וקיבל תדרוך מהמפכ״ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, וממפקד מחוז ירושלים, ניצב, דורון תורג׳מן.

    בתום הביקור בזירה אמר השר: "היה פה הבוקר אירוע קשה שתופעל בצורה מהירה ומקצועית על ידי שוטרות ושוטרי משטרת ישראל. המחבל היה איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע, שאישתו ברחה לחו״ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל. תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה".

    שר הביטחון, בני גנץ: "תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצח בפיגוע הקשה הבוקר בירושלים. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים ומשבח את הכוחות בשטח שפעלו במהירות ובנחישות וסיכלו פיגוע קשה הרבה יותר. נמשיך להילחם בטרור בכל מקום שירים את ראשו, ונדאג להוריד אותו".

    צילומים: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני ‏מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

    ח"כ בן גביר בתגובה לפיגוע הקשה סמוך להר הבית: "רק לפני כשנה בג"צ דחה עתירתי לנציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה".

    ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "אסור למדינת ישראל להפגין חולשה מול הטרור. הביטחון נשחק לו יום אחרי יום מהישיבה בממשלה עם תומכיו של אותו הטרור. רק יד ברזל מול הקמים לכלותנו – תחזיר את ריבונותנו לכל מקום במדינת ישראל. בנט, גנץ ובר לב, זו אחריותכם".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי:‏"בוקר עצוב מבירת 'מדינת יהודים', יהודי הולך להתפלל ולא חוזר הביתה, הי"ד. התפללו לרפואת הפצוע הרב דוד זאב בן יהודית פארל לרפוא"ש בתוך שאר חולי ישראל".

    בארגון אם תרצו, קראו בתגובה לפיגוע: "אנו מזהירים כבר שבועות מפני עליית ההסתה בנוגע להר הבית. התרענו על חזרתו לפעילות של סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' כאמל ח'טיב, על קריאותיו 'לגרש את הזוהמה והלכלוך' מהר הבית. פנינו לשירותי הביטחון, למשטרה ולשר הבט"פ ואמרנו שזה רק עניין של זמן עד שההסתה תהפוך לרצח. אנו שבים וקוראים לעצור מיידית את ח'טיב ועימו את המסיתים האחרים. עלילות הדם על הר הבית מסכנות חיים ואסור לעמוד מולם בשוויון נפש".

    ראש האופוזיציה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת הנרצח ומתפלל יחד אתכם לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בירושלים. חמאס שעומד מאחורי הפיגוע חייב לשלם מחיר כבד על הרצח הנפשע הזה בלב בירתנו".

    ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה): "מי שהורג ופוצע אזרחים בלב ירושלים הוא רוצח מתועב, לא שהיד ולא גיבור. שולחת תנחומים למשפחת ההרוג ואיחולי החלמה לפצועים, ומקווה לימים טובים יותר".



    0 תגובות