הסדר טיעון מקל לסייען מצומת תפוח: השופט דחה את מתן ההחלטה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הסדר טיעון מקל לסייען מצומת תפוח: השופט דחה את מתן ההחלטה

    סגן נשיא ביהמ"ש הצבאי יהודה דחה את מתן ההחלטה בנושא הסדר הטיעון המקל עם הסייען מצומת תפוח, ובכוונתו לעין בדברים. ר' אלישע גואטה, אביו של יהודה הי"ד שנרצח בפיגוע, אמר בדיון על הסדר הטיעון המקל "זו פרסומת אדירה להמשך טרור, פרס לסייענים. ככה לא תמנעו את הפיגוע הבא"

    צומת תפוח צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן נשיא בית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר, סא"ל ראני עאמר, דחה את מתן ההחלטה לגבי הסדר הטיעון המקל שהוצע לסייען לאפי שלבי מצומת תפוח. בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) ביקשה הפרקליטות להשית על הסייען עשרה חודשי מאסר בלבד וכן תשלום פיצויים למשפחה. ר' אלישע גואטה, אביו של יהודה גואטה שנרצח בפיגוע, הגיע לדיון בלווית עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, והציג בפני השופט את התנגדות המשפחה להסדר המקל וכינה אותו "פרס לטרור".

    בדיון טען גואטה כי העבירות בהן מואשם הסייען הינן מספיקות בכדי לדרוש עונש כבד הרבה יותר "לפי הסיפורים והחקירות של הסייען, מדובר פה במוח שלמעשה תיאם את כל הפעולות – לאן יגיע, איך ומתי. התייחסות שטחית כזו זה חמור מאוד".

    צילום סרטונים: ארגון חוננו

    צילום: פלאש 90

    עוד הוסיף גואטה כי הסייען נבחר לראשות הכפר תורמוס עיא "הוא יהיה ראש הכפר בזכות הפעילות הטרוריסטית שלו.. איזה פרס הולכים להביא לסייען הזה. המפגע צריך לקבל עונש מוות והסייענים מאסר עולם".

    גואטה פירט כי המחבל פנה לסייען לאפי שלבי בגלל קרבת המשפחה בניהם ובגלל תמיכת הסייען בטרור "הוא ידע שרק הוא ידאג לו, ידע יפה מאוד שהיכולות שלו, התמיכה שלו בטרור, הסיוע של לפני ואחרי יגיע רק ממנו.. אחד שהוא פעיל בעצמו".

    בסוף דבריו פנה גואטה לבית המשפט בבקשה שלא יסכים להסדר הטיעון "אין מקום להתייחס לגיל שלו.. כמו שהמחבל לא ידע להתייחס לגילאים של הילדים שלנו. בדיון האחרון המחבל אמר שעשה מה שעשה והוא לא מתחרט.. הוא ידע יפה מאוד לפנות לבן דודתו ולבקש סיוע כי הנאשם (הסייען) פעיל טרור. מחכה לו תפקיד, אם ביהמ"ש יתן לו את התפקיד עוד כמה חודשים, חבל על הזמן. זו פרסומת אדירה להמשך טרור, זה פרס לסייענים. ככה לא תמנעו את הטרור הבא, את הפיגוע הבא".

    לאחר הדיון הוסיף גואטה "באנו למחות נגד הפרקליטות ולהציג את עמדת המשפחה מול השופט. אנו לא מקבלים את עסקת הטיעון. העונש מאוד מקל, זה לא מה שימנע את הטרור הבא. אמרנו בפני השופט שלפי טיעוני הפרקליטות כבר אפשר לדרוש עונש כבד יותר. הסייען הזה הוא המוח מאחורי תיאום הפעולות שעזרו למחבל להסתתר ולברוח. אם ביהמ"ש יקל ויקבל את עסקת הטיעון זה יהיה פרס לטרור, פרס לסייען שנבחר לראש הכפר תורמוס עיא. הוא הולך לקבל פרס על תמיכתו במחבל. לדעתנו הזזנו משהו אצל השופט, מקווים שגם בפרקליטות, שיקברו אותו בכלא ולא יתנו לו פרס".

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת גואטה כנפגעי עבירה מסר "המצב בו מחבלים מקבלים הסדרי טיעון שלא משאירים אותם שנים רבות כאלה מאפשר לטרור לשגשג. המחבל כשברח היווה עדיין סיכון, וכל אלו שעזרו לו להסתתר הינם חלק ממעגל הטרור. לאחרונה התפרסם כי חברי הכפר תורמוס עיא בחרו בו בגלל מעשי הטרור שלו. יש פה עידוד לטרור, שיחרורו בקרוב יהווה פרס לטרור. מקווים שבית המשפט יאזין לזעקת המשפחות השכולות ואזרחי ישראל: תעצרו את הטרור, יש פה מלחמה ובמלחמה משתמשים בכל הכלים. מחבל כזה צריך לקבל את העונש המקסימלי".

    צילום: פלאש 90

    נזכיר כי לפי כתב האישום המתוקן מואשם הסייען לאפי שלבי במתן מקלט למחבל לאחר ביצוע הפיגוע. לאפי הינו בן דודו של המחבל מונתסר שלבי, שרצח ביריות את יהודה גואטה הי"ד ופצע קשה את חברו בניה פרץ.

    בכתב האישום תואר כי לאחר שנמלט המחבל מזירת הפיגוע ביקש ליצור קשר עם בן דודו – לאפי. כשנפגשו המחבל ולאפי שלבי ניסו להיפטר מהרכב בו נסע המחבל, וחשבו על מקומות מסתור עבור המחבל עצמו.

    בהמשך נעצר לאפי שלבי בחשד שסייע למחבל להימלט. לפני כשבועיים, כשהוא עדיין נתון במעצר, נבחר לאפי לראשות הכפר תורמוס עיא. כאמור, החלטת השופט לגבי עסקת הטיעון המקלה בעניינו של הסייען תינתן בהמשך.



    0 תגובות