קריב סירב לאשר את חוק בתי הדין; מקלב: "מתאכזרים לנשים עגונות"

    אבי רבינא No Comments on קריב סירב לאשר את חוק בתי הדין; מקלב: "מתאכזרים לנשים עגונות"

    "מקומם הטבעי של בהי"ד הרבניים במשרד המשפטים" אמר בדיון. ח"כ אורי מקלב תקף בחריפות – "זו צביעות אתם מתאכזרים על אותם נשים עגונות"

    יו"ר ועדת חוקה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת המשיכה הבוקר (רביעי) את דיונה בהצעת חוק בתי הדין הרבניים המבקשת להקנות סמכות לדיינים לדון בדיני עגונות שאינן מתגוררות עוד בארץ. עם פתיחת הדיון הודיעה יו"ר הוועדה ח"כ קריב כי הוא מבקש שלא לאשר את החוק אלא רק כהוראת שעה זמנית בלבד בטענות שונות בניהם דרישות לייעוץ משפטי למעוקבים או שאלת הסמכות בדיני ממנות ועוד. בדבריו הציג את עמדת נציגי ארגוני הנשים בנוגע לסכמות דיוני הממון "יש פה גט מעוסה כאשר הסכמת הבעל מגיע בכוח" התריס קריב.

    ח"כ מקלב הבהיר כבר פתח הדברים כי עמדת האופוזיציה הינה לאשר את החוק כפי שהוא. שמעון יעקובי היועמ"ש של בתי הדין הרבניים תקף בדיון את יו"ר הוועדה קריב ואמר: "לעמדנו יש לסיים היום את החקיקה באופן מלא, בתי הדין אינם 'לבלרי גיטין' אלא מערכת שיפוטית ממשלתית, גם הסעיף הממוני מדבר על הסכמת הצדדים".

    במהלך הדיון התריס קריב ואמר כי מקומם הטבעי של בתי הדין הרבניים תחת משרד המשפטים ולא תחת משרד הדתות, "המציאות בה ההלכה היהודית קובעת כי אישה לא יכולה להנשא שלא כדת משה וישראל וכי כל תחום הנישואין וגירושין נמצא תחת הרה"ר ובתי הדין הרבניים 'כובלים' את הנשים לא קיים בשום מדינה דמוקרטית. כל עוד זה כך אנחנו נבחן בשבע עיניים את שנעשה".

    מקלב תקף ואמר: "כיצד אתם יכולים להכיל את הצביעות הזו, אתם מרחמים פה על אכזריים שמעגניים את נשותייהם ובורחים לחו"ל. אתה מביא לפה את השקפת עולמך מלאת הארס, אך ככל שאתה מנסה להכפיש מתברר כמה יעיל מערך בתיה"ד".

    בסיום הדיון הודיע יו"ר הוועדה כי לא יעלה את החוק להצבעה אף לא כהוראת שעה ללא מספר תיקונים בניהם חובת דיווח לוועדה ועוד, ח"כ אורי מקלב תקף והאשים את יו"ר הוועדה כי הוא סוחב את הדיונים במטרה למוסס את החוק, "זהו כבר דיון שני ויש כאן סחבת, אני הייתי בין המחוקקים שתיקנו את התקנה לראשונה, אתם מציגים פה את הפרוטוקול בצורה מעווות. נתנו את כל הסמכות לבתי הדין הרבניים וכעת אתם רוצים להצר את צעדי בתי הדין. אתה מכניס מוקשים וקשיים שלא נדרשים באף מקום אחר", סיכם מקלב.



    0 תגובות