בזכות ערנותה של האם חיי בנה ניצלו

    אבי יעקב No Comments on בזכות ערנותה של האם חיי בנה ניצלו

    ניצלו חייו של פעוט כבן שנתיים שונה להדסה הר הצופים בהכרה מעורפלת לאחר שנחבל בבטנו משבר זכוכית | מקום הפציעה נתפר בקופת החולים הקרובה לביתם אך האם המודאגת , הגיעה לבית החולים עם בנה שם נצלו חיו |

    רופא בהדסה
    צילום יח"צ צילום: יח"צ
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעוט בן שנתיים פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בהכרה מעורפלת לאחר שבשעות הצהריים נחבל בבטנו משברי זכוכית. מקום הפציעה נתפר במרפאת קופת החולים הקרובה לביתו אך מאחר ולא עבר בדיקה מקיפה, לא התגלתה פגיעה חמורה בהרבה – הילד סבל מדימום פנימי שסיכן את חייו באופן מיידי.

    ד"ר  צליל מרדכי-חן, רופאה בכירורגיה כללית מבית החולים הדסה הר הצופים אליו פונה הילד סיפרה: "קיבלנו עדכון שבדרכו אלינו פינוי של פעוט שנחבל בבטנו בשעות הצהריים וכעת נמצא בהכרה מעורפלת. כבר כשהגיע לבית החולים הבנו שהפציעה העיקרית שלו פוספסה ושהוא מדמם בבטנו, הוא הגיע חיוור מאוד, בשוק עמוק, כמעט ללא סימני חיים. הצוות מיד התגייס להחייאה אגרסיבית".

    "אני זוכרת את הקושי בלהסביר לאם איך הדרדר המצב שלו מתפירה של חתך בקופת החולים למצב כל כך קשה שדרש החייאה. יצאתי מחדר הלם לאחר ייצוב ראשוני לדבר עם אמו של הפעוט" הוסיפה הרופאה

    ד"ר הדס טרספולסקי, רופאת ילדים נוספת שטיפלה בו: "בעזרת ד"ר עומר רמדאן, רופא בכיר מומחה להרדמה: הרדמנו והנשמנו את הפעוט והעברנו אותו במהירות לביצוע הדמיה. כפי שחשדנו שבר הזכוכית חדר את דופן הבטן של הפעוט וגרם לדימום מסכן חיים ולפגיעה במספר איברים פנימיים שגרם לדימום משמעותי בחלל הבטן. הפעוט הועבר לחדר ניתוח שם תוקנו הקרעים על ידי הצוות הכירורגי, והוא הועבר לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם".

    הרופאה ברכה את ערנות האם ואמרה: "כל הכבוד לאמא הערנית של הפעוט, שזיהתה בזמן שהוא לא מתנהג כרגיל – ולמרות שלכאורה  כבר טופל בקופת החולים, החליטה לפנות אותו לחדר מיון. ההחלטה הזאת הצילה את חייו".



    0 תגובות