מלכיאלי על מתווה הכותל: "גדולי ישראל יכריעו מתי נצא למחאה"

    מהדורת הבוקר No Comments on מלכיאלי על מתווה הכותל: "גדולי ישראל יכריעו מתי נצא למחאה"

    ח"כ מיכאל מלכיאלי בשיחה עם 'קול חי': "הכותל לא שייך לאף אחד, אלא לעם ישראל ומנהג המקום שיש עזרת גברים ועזרת נשים. כל מי שרוצה יכול להכנס. מי שבא לעורר פרובוקציות ודאי שלא מגיע  לו פרס על זה"

    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מיכאל מלכיאלי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על מתווה הכותל המתגבש בממשלה: "גדולי ישראל יצטרכו להכריע מתי ואיך יוצאים לרחובות. במשנה כתוב שכשיש צרה לעם ישראל אז יוצאים לרחובות וזועקים".

    הוא נשאל האם יש מתווה כלשהו אליו הם יסכימו: "לא נסכים לאף מתווה שיתן דריסת רגל והכרה לרפורמים. אין הכרה בהם בשום מקרה. זה לא שהיום יש שומר בכניסה לכותל שבודק את הזהות שלך, היום בכותל מי שרוצה נכנס. אבל יש מושג של מנהג המקום, כל אחד שמסתובב בעולם יודע שלפעמים יש איזו הנחיה ומנהגים מקומיים, מה עושים ומה לא וצריכים לכבד את מנהג המקום".

    לדברי מלכיאלי "הכותל לא שייך לאף אחד, אלא לעם ישראל ומנהג המקום שיש עזרת גברים ועזרת נשים. כל מי שרוצה יכול להכנס. מי שבא לעורר פרובוקציות ודאי שלא מגיע  לו פרס על זה".

    הוא טען כי הממשלה כבר היום מכירה ברפורמים: "הם מקבלים כבר היום הרבה יותר מ-65 מיליון שקלים, הממשלה נותנת להם כספים באופן מעשי ויזום. זה גם צריך לעורר את האנשים שאומרים שאולי הממשלה הזו לא כל כך רעה. בסוף הם הביאו הכרה ברפורמים, מה שעוד לא היה כאן מעולם".

    הוא הוסיף: "זה מתחיל בכותל, אבל אחרי זה הם ירצו גם דריסת רגל בקבר הרשב"י ורבי שמעון בעל הנס וקבר רחל. זה לא יגמר שם". מלכיאלי הדגיש "הכותל הוא לא נושא חרדי או דתי, אלא יהודי".



    0 תגובות