- רדיו קול חי - -

בנט התייחס למעצר הישראלים בטורקיה: "אנחנו עושים הכל"

חשש בישראל כי מעצרם שני בני הזוג הישראלים יהפוך לתקרית דיפלומטית, כשהנשיא ארדואן ינסה לנצל אותו לטובת הישג מבחינתו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, קיימו הבוקר (ראשון) התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, אשר שוהים כעת במעצר בטורקיה, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים.

בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה למעצרם של הישראלים: "אני רוצה להתייחס למעצרם של הזוג אוקנין בטורקיה. שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בזה במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת.

שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".

אמש שוחח ראש הממשלה עם בני עם משפחתם של בני הזוג אוקנין. בנט אמר להם כי הדרגים הגבוהים ביותר בישראל עוסקים בפתרון הנושא.

גורמים דיפלומטיים ישראליים ביקשו מבני המשפחה להנמיך את הלהבות על מנת לאפשר לערוץ הדיפלומטי לקדם את חזרתם ארצה. במקביל, בכוונת התביעה הטורקית להגיש כנגד בני הזוג הישראליים כתב אישום באשמת ריגול.