בנט האשים: "הכותל משמש לקמפיין פוליטי יזום"; כיצד הגיבו בש"ס?

    אבי רבינא No Comments on בנט האשים: "הכותל משמש לקמפיין פוליטי יזום"; כיצד הגיבו בש"ס?

    ראש הממשלה כתב: ""הכותל משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום במטרה לנגח את הממשלה". בש"ס הגיבו: "אם לא תיגע בכותל הקדוש, תגלה פתאום שאין קמפיין"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (שישי) בפוסט שכתב ברשת, לשיח סביב מתווה הכותל וטען "הכותל משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום במטרה לנגח את הממשלה".

    בנט התייחס בפתח דבריו להתנהלות הממשלה: "זה היה השבוע שאחרי התקציב. הסתיימו החגיגות, האבק נחת, הממשלה יציבה, לכל שר יש תקציב ותוכנית עבודה. חזל“ש, חזרה לשגרה נורמלית של ניהול מדינה.

    לא קל להסתגל לשקט. אחרי שנים של רעש בלתי פוסק, החדשות משעממות פתאום. אבל חברים – זה דבר נהדר. זה בדיוק מה שרצינו שיקרה. המדינה מנוהלת, כל אחד מהשרים עושה את עבודתו, יש בעיה – פותרים אותה, יש מצוקה – נדרשים אליה, יש מחלוקת – נכנסים לחדר הסגור ומוצאים פשרה. אני מקווה שאתם מצליחים לראות את זה, להנות מזה, ובעיקר – לסנן את הרעש המלאכותי", כתב בנט.

    הוא הוסיף: "בטקס האזכרה לדוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון שלנו ומגדולי המנהיגים שקמו לעמנו, דיברתי על הצורך הדחוף שלנו לחזור לממלכתיות: ”אם בעבר המחלוקת היתה על מהות: על נסיגה מיו“ש, על ההתנתקות, על מלחמה ושלום, הרי שהיום זו מחלוקת – לשם מחלוקת. הרי אין נסיגה מיו״ש, אין מלחמה, אין התנתקות. אז על מה בעצם כל הדרמה? מה פשר הרעש?“

    בעניין השיח סביב הכותל, כתב ראש הממשלה: "אני רוצה להקדים תרופה לפייק ולספר לכם מה אתם רואים פה בעצם, באמצעות דוגמה: הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, דור אחר דור, ובפרט לאחר ששוחרר על ידי לוחמי צה“ל במלחמת ששת הימים. הכותל הזה, משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה.

    למה? כי מישהו העריך שזה יתפוס. ואולי זה באמת יתפוס. אבל הנזק – יהיה ענק. גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. יש בעיה – פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא. אני מבקש מכם – לפני שאתם נסחפים בסערת רגשות על משהו, תבדקו – מהן העובדות? האם מישהו מפעיל אתכם פה בעצם?"

    בהמשך התייחס בנט ליישובים החדשים ברמת הגולן: "השבוע התפרסמו השמות של שני היישובים החדשים שנקים, בעזרת השם, ברמת הגולן – אסיף ומטר. הממשלה שלנו תשקיע מאות מיליונים ברמת הגולן, גם בעידוד התיישבות וגם בהקמת תשתיות. השבוע עלה לרמה אוטובוס עם מנכ“לי משרדי הממשלה, כולם רתומים ליעד הזה וכבר עובדים בכל הכוח. המזרח התיכון הוא אזור רב תהפוכות, אבל רמת הגולן תשאר ישראלית, יפה, ירוקה ומשגשגת, לנצח".

    בעניין הקורונה כתב ראש הממשלה: "אתמול ביליתי את רוב היום מתחת לקרקע, במנ“ל – מרכז הניהול הלאומי. המטרה היתה היערכות לאומית לאפשרות של זן קורונה חדש וקטלני. תראו, הצלחנו להתגבר על הגל הרביעי, גל הדלתא. בקרב הזה ניצחנו, בלי סגרים ובלי פגיעה בכלכלה.

    הנטייה האנושית היא להוריד מסכות, להדחיק ולקוות לטוב.  אבל זה לא מה שאמור לעשות ראש הממשלה. בעוד אצלנו המצב מתייצב, אירופה אדומה עם תחלואת שיא. המגיפה עדיין איתנו, ויכול להיות שתהיה איתנו, לעוד שנים. מדינת ישראל צריכה להיות מוכנה להגיב, מהר מאוד, לכל תרחיש: מה עושים אם יש זן שאינו מגיב לחיסונים או זן שפוגע בעיקר בילדים.
    צריך לקוות לטוב ביותר, אבל חובתנו להכין את המדינה גם למצבי קיצון".

    הוא בירך על פסק הדין בעניינו של אריה שיף: "השבוע הוקל לי, כמו לרבים, לשמוע על פסק הדין בעניינו של אריה שיף. תושבי הדרום חיים בתחושות קשות של חוסר ביטחון, והאירוע הטרגי אליו נקלע אריה שיף בביתו שבנגב, הוא רק חלק מרצף אירועים שאנחנו פועלים כעת בנחישות לעצור ולמנוע. מברך את מערכת המשפט על החלטה אנושית ומחזק את המשטרה וכוחות הביטחון שיוצאים איתנו יחד למאבק בפשיעה.

    אחרי הנאום בשדה בוקר, ניגש אליי סגן אלוף וביקש שאשוחח 2 דקות עם צוערי קצונה. הם שאלו אותי: איזו עצה פיקודית אתה נותן לנו? אמרתי להם: מצד אחד, תקבעו רף גבוה לחיילים שלכם. צפו מהם לעבודה קשה, למאמץ, למצוינות ולתוצאות. בעניין זה – תהיו קשוחים ודורשניים. מאידך, ברמה האישית, תדאגו לכל אחד. תדאגו לדעת את מצבם המשפחתי, האם הם זקוקים לסיוע, ובכל בעיה אישית – תטפלו כמו בדבר החשוב ביותר בעולם".

    בסיעת ש״ס הגיבו לדברי ראש הממשלה: "בנט כתב עכשיו על הכותל: ״חייבים לשמור על איים של קדושה – דברים שבהם לא נוגעים״. מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום ״דיאלוג״. הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו״מ".

    "בנט", הוסיפו בש"ס: "עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פארנויות קשות".



    0 תגובות