מודיעין עילית • גוטרמן ממשיך, ש"ס מצניחה, לראשונה בחירות

    דוד קורצווייל 14 Comment on מודיעין עילית • גוטרמן ממשיך, ש"ס מצניחה, לראשונה בחירות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי חודש של מריטת עצבים נפל היום הפור: יעקב גוטרמן ממשיך לקדנציה נוספת בראשות העיר מודיעין עילית.

    ראש העיר יתמודד שוב אבל בבחירות. לראשונה מאז הקמתה יתקיימו בחירות בעיר התורה שבגזרת בנימין. הסיעות שמתמודדות הן 'חרדים' של יוני מזרחי ו'הבית היהודי' בראשות צפריר שרוני. קיימת אפשרות כי תרוץ מפלגה של אנשי 'נצח' נאמני הגר"ש אוירבך תחת השם 'בני תורה', כמו כן ייתכן ותרוץ מפלגה חסידית שתתחרה באגודת ישראל המקומית.

    לגבי התמודדותו של גוטרמן בשנית קיימים מספר גרסאות. לראש העיר שנמצא בקשרים לא טובים עם מקורבי הגראי"ל שטיינמן לא חסרו גורמים שניסו להזיז אותו מכסאו. מכאן ואילך הגרסאות חלוקות: יש הטוענים כי גוטרמן התחייב לעבוד בשיתופיות ולעדכן במתרחש ולכן קיבל הסכמה להמשיך בקדנציה נוספת. לעומת זאת יש שאומרים כי הוא הודיע לכל מי שמוכן לשמוע "אני מתמודד בהסכמת גדולי ישראל ואני אנצח כל מועמד" (מה שנכון), בהתחשב בכך הגיעו הצדדים להבנות שסללו את דרכו במכובדות להמשך כהונה.

    כפי שדיווחנו בחירות כן יתקיימו. שני מועמדים התכוונו בבחירות קודמות להתמודד מול גוטרמן וחזרו בהם. השניים פלדמן ואדלר שוקלים האם להציג מועמדות שוב.

    בכל הקשור למועצת העיר העניינים סבוכים יותר. 'הבית היהודי' מתמודד, 'חרדים' מתמודדים. מי שמאיימים להתמודד אם לא יקבלו את המגיע להם זה אנשי 'נצח' המהווים גוש גדול בעיר, וכן קהילות חסידיות שלא מרוצות מהתנהלות נציגי אגודת ישראל – ונחמן בן שעיה בראשם – בקדנציה האחרונה.

    גם בש"ס יש חדשות. והרב אבנר עמר, מבכירי ש"ס באשדוד ומי ששימש כראש לשכת שר הדתות לשעבר מרגי תקופה ארוכה העביר את כתובתו למודיעין עילית וישמש כיו"ר ש"ס וכסגן ראש העיר הבא. גדעון הכהן ששימש כראש ש"ס בקדנציות האחרונות פורש ככל הנראה מהפעילות הציבורית בעיר.



    14 תגובות

    מיין תגובות