החוק של אייכלר למתן הנחות למעוטי יכולת במחיר המים – נפל

    איתי גדסי No Comments on החוק של אייכלר למתן הנחות למעוטי יכולת במחיר המים – נפל

    על חודם של שני קולות נפלה הצעת החוק החברתית של ח"כ אייכלר, למתן הענקת הנחות בתאגידי המים למעוטי יכולת

    ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קואליציה אנטי חברתית: הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר להקמת וועדת חריגים בתאגידי המים כדי שיוכלו להעניק הנחות למעוטי יכולת עלתה היום (רביעי) במליאת הכנסת אך נפלה על חודם של 2 קולות לאור התנגדות הקואליציה. חברי הקואליציה הצביעו נגד החוק. הצעת החוק נדחה בהפרש שני קולות. ח"כ אייכלר הגיב: "עצוב לראות שהקואליציה חזקה להטיל מיסים על חלשים ומעוטי יכולת ולא לעזור להם".

    בדבריו במליאה אמר אייכלר: "היה ברור כל השנים, עוד לפני הקמת התאגידים, שהעיריות מתחשבות באנשים במחירי המים לפי מצבם הכלכלי. אני לא מדבר על מקרים חריגים מאוד של נכים וכדומה, שבשנים האחרונות זה תוקן. הם כן מקבלים הנחה, רק על שלוש וחצי קוב, שזה גם לא מספיק. מדובר בחצי מליון זכאים מתוך תשעה מליון" הבהיר.

    אייכלר ביקר את ההתנהלות האטומה כיום, "בוועדת החריגים לפריסת חובות, אין נציגי ציבור שמכירים את הציבור ויודעים מי זקוק להנחה. הצעת החוק קובעת שבוועדת החריגים להנחות יהיו שותפים המנכ"ל, חבר מועצת הרשות המקומית הממונה על הרווחה, נציג משרד הרווחה או המוסד לביטוח לאומי שימונה על ידי שר הרווחה".

    "לכן אני מציע לתקן את החוק ולהקים וועדת חריגים כאמור. יש היום וועדת חריגים לדחות את החוב ולפרוס לתשלומים, אבל אין לה סמכות לתת הנחות. את זה צריך לתקן" קרא אייכלר.

     

     



    0 תגובות