התנועה לטוהר המידות ליועמ"ש: לבטל את הסדר הטיעון עם ח"כ כץ

    אליהו גרין No Comments on התנועה לטוהר המידות ליועמ"ש: לבטל את הסדר הטיעון עם ח"כ כץ

    במכתב הבהירה התנועה ליועמ"ש כי "ההסדר המקל אינו מתיישב עם דברים שאמר היועמ"ש עצמו לפיהם מעשיו של כץ לא היו רחוקים מעבירת השוחד, ונעשו ברף הגבוה ביותר"

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לטוהר המידות פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה כי יבטל את הסדר הטיעון עם ח"כ חיים כץ.

    כזכור, אתמול הודיע היועמ"ש, כי הגיע להסדר טיעון עם ח"כ כץ לפיו יואשם כץ בעבירה קלת ערך של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, במקום העבירה של מרמה והפרת אמונים בה ביקש היועמ"ש להעמיד את כץ לדין בטרם זכה כץ לחסינות מפני העמדה לדין בידי הכנסת. לצד זאת סגר היועמ"ש את תיק עבירות המס בו נחשד חבר הכנסת כץ.

    במכתב הבהירה התנועה ליועמ"ש כי "ההסדר המקל אינו מתיישב עם דברים שאמר היועמ"ש עצמו לפיהם מעשיו של כץ לא היו רחוקים מעבירת השוחד, ונעשו ברף הגבוה ביותר". עוד נכתב כי "לא קיימת כל הצדקה לשנות את האישום שכן לא חל כל שינוי בעובדות, והחלטת הכנסת לתת לכץ חסינות נעשתה בחוסר סמכות, לפי דברי היועמ"ש עצמו".

    "מכאן, שהסדר הטיעון פוגע באינטרס הציבורי ומעביר מסר פסול שגוי הן ביחס למעשיו החמורים של כץ, אשר העונש המוצע בהסדר כלל אינו משקף את חומרתם, הן בכך שההסדר אינו כולל התחייבות של כץ לעזוב את החיים הציבוריים ולא כולל דרישה לקלון, והן באשר למשמעות של החלטת הכנסת להעניק חסינות בחוסר סמכות ושלא כדין.

    התמונה המצטיירת של "גרירת רגליים" של היועמ"ש אשר הסתיימה בהסדר מקל וכל זאת בשל החשש לחזור לכנסת ככל שישוב כץ ויבקש חסינות אינה מתקבלת על הדעת, וסותרת את פסיקת בית המשפט העליון. מצופה היה, כי מקום בו העניקה הכנסת חסינות בחוסר סמכות לחה"כ כץ, יתייצב היועץ המשפטי ממשלה באופן פומבי ונחוש, וידרוש את הסרת החסינות בפעם נוספת, ואף יהיה נכון להמתין לפסיקת בית המשפט העליון בעניין, ככל שתשוב הכנסת ותחרוג מסמכותה".

    על כן, ביקשה התנועה לטוהר המידות כי היועץ המשפטי לממשלה ישקול מחדש את החלטתו, וישוב בו מהסדר הטיעון "המקל והבלתי סביר בעליל", עם חה"כ חיים כץ.



    0 תגובות