הסתיו הגיע: הנופש המושלם בעיר הדרומית

    קובי פינקלר No Comments on הסתיו הגיע: הנופש המושלם בעיר הדרומית

    שפע אטרקציות, מסעדות, טיולי שטח, פעילות מעל ומתחת לפני הים, תיאטרון ואפילו גן בוטני | כתב התיירות של "קול חי" קובי פינקלר יצא לאילת לחוות את הסתיו בעיר הנופש הדרומית

    צילום: קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: קובי פינקלר

    כבר עם הנחיתה בשדה התעופה רמון, כעשרים דקות נסיעה מאילת מרגישים את אווירת החופש, הטוהר באוויר ואת החמימות. החמימות של האנשים באזור ניבטת וניכרת בכל עבר. בין אם זו גלית איבגי-כהן שפתחה קונדיטוריה לאחר שנים רבות של עיסוק אחר, בין אם זה בני גמליאלי בסיור המדברי ובין אם זו דיילת בקניון. כולם נרתמו למען תיירות אילת וזה מורגש.

    בדרך למרכז העיר או מבחינים בשרשרת גבעות, שהיו פעם מוצב צבאי, עם יופי מדברי פראי,  שם מסבירה לנו יעל לרנר מורת  הדרך והעיתונאית, שוכן הגן הבוטני אילת. במקום תוכלו ליהנות מגן בראשית הבנוי על גבי טרסות אבן עתיקות, מגוון  מסלולי הליכה משולטים, אגמי מים, נחל משוחזר,  מפלים, מבני עץ, מבני אבן ועוד.

     

    בגן 3 מצפורים הצופים להרי אדום ולים סוף והוא כולל למעלה מ-1000 מינים של עצי  נוי ופרי, עצי באובב, צמחי תועלת ותבלין, שיחים ופרחים מכל קצוות תבל. נשמע גן עדן ? זה ממש כך! במקום חנייה לרכב, עמדת קפה ושירותים מסודרים. 08-6318788.

    ממול, בצידו השני של הכביש מזרחית לו, פארק "צפרות ללא גבולות". בסך הכל כמה דקות של נסיעה מאילת, בכניסה למסוף רבין, ממוקם לו בין עצים ואגם מים גדול, פארק הצפרות ללא גבולות.  בחנוכה הקרוב, מקיימים בו שפע של פעילויות מיוחדות.

    ועכשיו, לפני המלון והאטרקציות למדבר.  הרי גם לשם  כך הגענו. בני גמליאלי   לוקח אותנו לסיור  שיכול להפוך גם לטיול משפחתי בהרי אילת. מסלולים אלו אינם קשים יחסית ומתאימים למשפחות אוהבות הליכה. גם הם כלולים ב 101 חוויות באילת ללא עלות. נרשמים באתר. ההצעה שלו הפעם הייתה לעמודי עמרם הנפלאים עם שלושה סוגי המסלע. אבל הכל מתאים.

     עוד אפשרויות לעונה הזו, קיבלנו מבית  ספר שדה אילת לעין נטפים.

    מאילת עולים מערבה, בכביש "מעלה אילת" מס' 20 (למצפה רמון). ניסע במעלה כ- 20 דקות. בדרך נבחין במגוון הסלעים הנחשפים לנו באזור אילת: סלעים מגמתיים, אבני חול וגיר. אחרי הר יואש נבחין בשלט המורה לכיוון עין נטפים. נפנה מהכביש בדרך עפר ימינה, לעבר עין נטפים. נחנה את הרכב במשטח החניה לפני הירידה.

    בנקודת הפנייה שלט מכוון- סימון הדרך הוא שחור. נרד ברגל בדרך המתפתלת במסלע של גיר וחרסיות. הדרך מסתיימת במצוק שמעל לעין נטפים. מראש המצוק נרד בנקיק בסימון שביל ירוק. לפני שנרד, כדאי לצפות לעבר קיר הוואדי ממול, יש סיכוי לראות שפני סלע החיים בין סדקי המצוק.
    נפנה ונרד בנקיק. כעבור כ- 10 דקות נגיע לעין נטפים . הירידה בנקיק כרוכה בשימוש ביתדות התקועות בסלע ואינה קשה במיוחד.

    עמודי שלמה

    קובי פינקלר

    מסלול הר שחמון ונחל יעל

     

    הר שחמון הוא אחד מגושי הגרניט הבולטים באזור אילת. תחילת המסלול היא ברחוב דרך הרים באילת, מעט אחרי העיקול הגדול בכביש (לבאים מכיוון "כיכר העפרונות" ורחוב ששת הימים.

    במקום יש פנייה לדרך עפר משולטת לכיוון נחל נטפים. הדרך מסומנת שחור, ובה נלך (או ניסע) כ- 300 מ', בין עצי שיטה, (על חלקם מטפס הצמח הטפיל הרנוג השיטים, בעל פריחה אדומה יפה), עד לאתר בריכות מים גדולות של חברת "מקורות", ותחנה של קצא"א. כאן נשאיר את הרכב.

    נעלה ונרד באותו השביל עד הפסגה ובחזרה. בכל זאת חם…

     "להימלט משאון העיר הגדולה אל השקט של אילת, זה מיתוס ששייך לעברה הרחוק של העיר, שכן בשנים האחרונות  לא באים אליה רק בשביל השקט" אומר יוסי חן, מנהל תאגיד התיירות העירוני באילת "אילת מציעה שפע של פעילויות ומוקדי בילוי לכל הגילאים ולכל הסוגים".

    כשמתארחים בעיר הדרומית נהנים מכל רגע. בתי המלון מציעים מגוון שווה לכל נפש, החופים נקיים ומסודרים ויש כמובן חוף נפרד ומשובח (ללא כל עלות), שרותי הדת טובים ובכל פינה ניתן למצוא מסעדה כשרה ולמהדרין ובית כנסת.

     

    אלמוגים ודולפינים

     

    אין כמעט אדם המכניס ראשו (עם מסכת צלילה כמובן) לתוך מימי שמורת האלמוגים שבחוף מפרץ אילת, ואינו הולך שבי אחר המראות הנפלאים הנגלים לעיניו.
    לב השמורה הוא שונית האלמוגים המשתרעת במקביל לחוף מפרץ אילת לאורך של כ 1200 מטר. 
    שני מסלולים מוצעים כאן מתחת  למים. מסלול אחד בין 150 מטרים והשני 230 מטר. כל אחד וכושרו. טל. 08-6376829

    כדאי להשלים את חווית הצלילה במצפה התת ימי . עולם שלם של דגים, אלמוגים , צבי ים ואפילו כרישים מסוגים שונים. גם כאן. אל תחמיצו את שעות ההאכלה. הן מעניינות ביותר.

    האייס מול החדש

    שילוב בין מרכז קניות לבין החלקה על הקרח, כשסביבו שתי קומות של טבעות חנויות. הכל נראה מכל זווית ומכל פינה תוכלו לראות את הילדים או את עצמכם מחליקים.

    בנוסף בקומה התחתונה, מיני-פארק שעשועים הבנוי ככיפת זכוכית, ובתוכו שלג ופעילויות חורפיות לילדים באווירת הקוטב הצפוני, כיפת סרטים 7 מימדיים ( מרשים ומפחיד) ולא פחות חשוב, מתוך 20 מסעדות במקום 18 כשרות וכשרות למהדרין (אילת שינתה פניה אמרנו?) כשאחת מיוחדת היא איטליקה.

    12 סוגי פסטות ורביולי טריים ומבחר רטבים לבחירה. בנוסף מבחר סלטים מרעננים וקינוחים מענגים.08-3001202


    מקום תפילה.

    למי שמתאכסן במלונות, ישנו מנין קבוע ומסודר במלון מלכת שבא בקומה ה-2. בשעה 7 שחרית, מנחה גם ב- 13:15 וגם עשרים דקות לפני שקיעה וערבית בזמן.

    במרכז העיר- בית כנסת יהלום, בית הכנסת של חב"ד וישמח משה . 3 סוגים לכל העדות . ערבית מאוחרת בבית הכנסת נתיבות עולם בשעה 22 ברחוב ירושלים השלמה.

    שפע של תרבות . 101 אפשרויות ללא תשלום  עם האיכות המיוחדת של העיר.

    אילת

    קובי פינקלר

    תיאטרון אלעד מציג: הזקן והים.

    אחרי ההצלחה הגדולה של "ירמה לאור ירח" שזכתה הן לשבחי המבקרים והן לתגובות נלהבות מהקהל, ממשיכים יוצרי "תיאטרון אלעד", התיאטרון של אילת וחבל אילות לנסות להרחיב את גבולות היצירה התיאטרונית, בפרשנות מקורית ורעננה לסיפור המוכר של "הזקן והים".

    ההצגה, בבימויו של שי פיטובסקי, היא יצירה מוסיקלית רב חושית, שבה הקהל הוא השחקן המרכזי.

    אנו יושבים  עם עיניים מכוסות. זו המסגרת. כך, מקבלים למעשה את חומרי הגלם של הסיפור באמצעות טקסט, מוזיקה חיה ואווירה מיוחדת שעוטפת אותנו מכל הצדדים ומוציאה אותנו לחוויה מסעירה עם הזקן אל הים, במסע הגדול ביותר של חייו.

    הקולות מקיפים אותנו 360 מעלות. בין הגלים, בסירה, בכוכבים, בנמל, כאשר הוא נוגע בדג הגדול וחש את נשימותיו של הזקן. זהו בעצם "קונצרט תיאטרלי בעיניים". סיפורו של דייג קובני, חסר מזל, שלעת זקנה נאלץ לעמוד בפני מבחן החיים הגדול ביותר שלו – מאבק עיקש ומייסר כנגד דג-חרב, הרחק במימיו של זרם הגולף. סיפור קטן אך גדול.

    התיאטרון מורכב מקבוצה של שחקנים מהבימה והקאמרי שעזבו קריירות מצליחות ועברו להתגורר בדרום שחבריו ירדו דרומה מתוך שליחות ואמונה שיצירה תיאטרונית, איכותית צריכה להתקיים בכל הארץ במידה שווה וכמו כן כדי למצוא שפה תיאטרונית ייחודית שנובעת מתוך העבודה בחבל ארץ מרוחק כל כך מהמרכז ההומה.

     לחוות זאת  מול הים במצפה התת ימי , זו תוספת עם ערך מוסף גדול ביותר.

    עיר של אנשים ואוכל

    גלית אבני כהן הייתה  עד לא מכבר דיילת אויר קרקע. איבגי-כהן, תושבת אילת זה 16 שנה, הצליחה לקחת את הסגר השני של הקורונה ולהפוך אותו לעסק. "חברה מארקיע העלתה לחם מסדנה שהיא עשתה. לקחתי מתכון, התחלתי להכין מחמצת. בהתחלה זה לא הצליח אבל המשכתי לנסות וללמוד, לקחתי סדנה, לא הפסקתי לנסות עד שתפסתי את השיטה. כתבתי לחברים שהכנתי כמות גדולה של לחמים ושאני מוכרת במחיר סמלי את מה שנשאר. אנשים באו והתלהבו, וככה התחלתי. היום, ממלאות את הבית  קבוצות שמגיעות לבראנצ'ים, ולמפגשים חווייתיים תחת הכותרת "משירים ועד לחם". חוויה מיוחדת ושונה. הארוחה בתשלום. הטעימות, במסגרת 101 חוויות.

    גלידה של פעם אצל פיני.26 טעמים.

    במרכז המסחרי 'מור' באילת עוד איש רחב לב, חיוך גדול ונשמה של גלידה. פעם הם היו גלידות אריה בהרצליה. לפני כן בפולין. עכשיו באילת.

     

    עומר'ס – לחם, בשר ומה שביניהם

    טל הוא שם נפוץ באילת. יש אחד מחוות הגמלים ויש גם כאן. אז גם כאן בעל המסעדה המעניינת הזו ( כשמה של ביתו..) עונה לשם טל. משש בוקר ועד לחצות הוא על הרגליים " מזל שיש את שבת" אומרת אשתו .

    הבחור וצוותו, עושים בשדרות התמרים משהו מיוחד. בתוך לחם טעים פריך ואיכותי מוגשים מאכלי בשר שונים עשויים היטב וטעימים להפליא. לא בכדי השם הוא לחם בשר ומה שביניהם. טלפון 08-6521646

    ובאזור התעשייה- זעפרן .קם לו יהודי בשם יובל, עם לב רחב וטוב, שעשה שנים רבות במלאכה במלון דן בעיר ופתח מסעדה שכולה ניחוחות וטעמים. קוסקוס, מפרום, קציצות, כבד קצוץ בטעם גן עדן, מעורב על הגריל ומה בעצם לא?

    מיקומה של המסעדה באזור התעשייה רק נותן הרגשה טובה יותר. טעם של בית. פתוח בצהרים.

     

    עיר של תצפיות- בין מדבר וים.

    בהיותה עיר היושבת על המים, רק עולים מעט להרים והנוף מהמם.  אפשר ליהנות מהנופים הקסומים של הרי אילת והערבה לבד אבל כדאי לעשות זאת  בסדרת טיולים סביב העיר אילת בהנחיית  הדרך בעיר.

    אנחנו הצטרפנו ליעל לרנר, מיודעתנו. עוד אישה חמת לב. מספר טיולים היא מציע במסגרת 101 חוויות. הפעם הצטרפנו לסיור ההיסטורי. במסגרת הסיור ההיסטורי שלה נכנסים גם אל מוזיאון העיר אילת. 10 ₪ כניסה, עם עושים זאת עם יעל כסיור טעימות זה ללא עלות. אבל  בכל מקרה, אל תחמיצו את הביקור ואת העלייה לאוטובוס ההיסטורי. לא נגלה. תחוו בעצמכם.


    הסיור מתחיל בתצפית ב"סוכה הלבנה", תצפית נוף מרשימה בדרום שכונת השחמון, הבנויה במרומי גבעת גרניט בלב שכונת מגורים.  משם, תצפית "נחל גרוף", הצופה אל הגבול הדרומי של העיר ואל נמלי הנפט והסחורות.  עוברים אל ה"הגשר העליון"  עם תצפית על נחל השחמון שהוכרז כשמורת טבע עירונית,  כולל צפייה בערוץ הנחל ועל ה"דארב אל-חאג'" ולסיום תצפית מ"מוצב צביה" השוכן אל חוף הים אל עבר העיר אילת. אורך הסיורים כשעתיים – שלוש שעות והם מתקיימים במכוניות הפרטיות של המטיילים. ציוד נדרש: נעלי הליכה, מים 1.5 ליטר למשתתף, כובע, מסנן קרינה ושקית אשפה.

    חוף הים באילת

    קובי פינקלר

    דגים באילת

    במסעדת ורקאדה באילת  חוויה קולינרית קצת אחרת. דגים טריים המוגשים לצד מבחר גדול של סלטים הנחתכים במקום ולחמים הנאפים ממש מולכם בטאבון המפורסם של המסעדה. המסעדה ממוקמת בלב איזור התיירות של העיר אילת בפינת חמד מול פארק ירוק ושקט. ליהנות מהטריות של הים האדום.

     

    זמן השהייה של הדג בטאבון ובתנורים לצד תיבלון מדויק של השף ויחד עם מבחר הסלטים הטרי והלחם הנאפה במקום מבטיח לכם חגיגת טריות וטעם בלתי נשכחת. והאווירה? אווירה לא ניתנת לביטוי במילים, אתם פשוט צריכים לבוא. אמרנו. אנשים חמים וטובים יש בעיר.

     

    פסטיבל האור

    לאורך כל ימי החנוכה, תלבש טיילת האייס מול באילת אווירה שכל כולה צבע, מוזיקה וחגיגת אורות. בפסטיבל יוקמו שלושה מיצגי אור ענקיים; מערת לדים באורך 15 מ' המורכבת מ-8 קשתות מוארות בשלל צבעים בה יוכלו המבקרים להתהלך. פרצוף מתנפח ענק בגובה של כ-4 מ', שיואר בוידיאו מפינג בטקסטורות ואנימציות בקצב מסחרר ובצבעים משתנים ומבנה בסגנון אירופאי בגובה של כ-7 מ' אשר יואר באורות צבעוניים מתחלפים. בנוסף, לאורך הטיילת יהיו פזורים פסלים חיים רבים, רקדנים ושחקנים שכולם יהיו מאופרים ולבושים באלמנטים מאירים מיוחדים ברוח הפסטיבל. תוקם גם עמדת צילום מיוחדת בה יוכלו המבקרים למדוד ולהצטלם עם כנפי פרפר מוארות ענקיות ויתקיימו הופעות של נגן רחוב אשר ינגן בכלי נגינה מאורים. בשעות 17:00-20:00 בטיילת האייס מול, אילת. חינם כבר אמרנו?

     

     

    אומנות באילת

     

    בעיר חוגי אומנות שונים. אלה מאפשרים לתושבי העיר ובעיקר לאורחים הרבים  ללמוד, להכיר, לרכוש ולקבל השראה ובהתאם לכך ליצור כאוות נפשם.

    אחת הסדנאות המרתקות היא, סדנת Max Hacks פעילות יצירה מאתגרת לכל המשפחה הכוללת שדרוג פריטים מהמקס סטוק תוך שילוב כלי עבודה, טכניקות צביעה ועיצוב מוצר שונות ומגוונות בהנחיית הילה שי.

    ההשתתפות בנעליים סגורות, בגדים שיכולים להתלכלך ושיער אסוף.
    אורך הסדנה כשעה וחצי עד כשעתיים והיא מתאימה לילדים מגיל 7 ומעלה בליווי מבוגר. מומלץ להגיע עם בקבוק שתייה אישישימו לב. יש להירשם לסדנה מראש.

    101 אתרים ללא עלות. כנסו. הרשמו והנאה מובטחת.

    https://eilat.city/public-activities-lp

     נהנינו, תיירנו ,טיילנו תמיד צריך לחזור הביתה ולחלום על אילת ועוד 101 חוויות, לפעם הבאה.



    0 תגובות