דרמה בביהמ"ש: אריה שיף ירצה עבודות שירות בלבד

    ישראל רובין No Comments on דרמה בביהמ"ש: אריה שיף ירצה עבודות שירות בלבד

    למרות דרישת הפרקליטות לעונש כבד בהרבה, של ארבע שנות מאסר בפועל, בית המשפט גזר הבוקר על אריה שיף, שהורשע בהמתה בקלות דעת של פורץ רעול פנים שפרץ לרכבו בערד – עונש של תשעה חודשי עבודות שירות בלבד

    צילום: FLASH90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע: בית המשפט גזר עונש של תשעה חודשי עבודות שירות בלבד על אריה שיף, שירה למוות בפורץ רעול פנים בערד בנובמבר 2020, זאת למרות דרישת הפרקליטות לעונש כבד בהרבה של 4 שנות מאסר בפועל.

    כזכור, שיף הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של המתה בקלות דעת, אך לא הגיע לסיכום עם הפרקליטות בעניין העונש.

    הפרקליטות דורשת 4 שנות מאסר: ביהמ"ש יגזור את דינו של אריה שיף

    הבוקר, כאמור בית המשפט החליט לגזור עליו עונש קל יחסית של 9 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי של תשעה חודשים נוספים ופיצוי בסך 10 אלף ש"ח למשפחת המנוח.

    השופטת רויטל יפה כ"ץ, נימקה את גזר הדין: "האם סביר היה לצפות מהנאשם להתעלם מהסכנה שחש? האם סביר היה לצפות ממנו להתקשר למשטרה ובינתיים לאפשר למנוח ושותפיו לפעול כאוות נפשם, גם אם הדבר כרוך בפגיעה אפשרית בו וברעייתו?"

    אריה שיף הגיב לגזר הדין ואמר ל'כאן חדשות': "שמח מאוד שזה נגמר. מאוד עצוב על הטרגדיה וכל האירוע שלא היה מתוכנן". עורך דינו ששי גז: "הוא הרגיש מאוד מאוים. בית המשפט איזן ונתן את העונש הראוי מאוד בנסיבות העניין".

    מחוץ לבית המשפט התגודדו תושבים מדרום הארץ ופעילי עמותות ימין שהגיעו לתמוך בשיף לקראת גזר הדין. למקום הגיעו ראשי "הפורום לקידום הנגב" יחד עם ארגוני המחנה הלאומי ותושבי הדרום כאמור.

    אל ראשי הפורום לקידום הנגב שבאו לתמוך בשיף הצטרף גם סגן ראש עיריית באר שבע, שמעון טובול שאמר: "באתי להזדהות עם אריה שיף כדי להגיד לו שזה הכאב של עם ישראל, של מדינת ישראל ושל הדרום כולו. הזוי שאדם שמגן על הבית שלו ועל רכושו במקום לקבל צל״ש הוא נשפט. בעיני רוב הציבור הישראלי אריה שיף זכאי".

    אורטל פרלמן שמואלי וג'ולי קייט מראשי הפורום לקידום הנגב אמרו מחוץ לבית המשפט כי: "ראשי הפורום לקידום הנגב ותושבי האזור הגיעו להביע את תמיכתנו המלאה באריה שיף. לא ייתכן שפרקליטות מחוז דרום מתעלמת לגמרי מחוק ההגנה העצמית ובפועל מותירה את תושבי הנגב ללא זכות הגנה על חייהם ורכושם. זעקתו של שיף היא זעקת תושבי הנגב בכללותם. כולנו אריה שיף".

    באולם בית המשפט פרצה מהומה לפני מתן גזר הדין, כשח"כ איתמר בן גביר הגיע לבית המשפט לתמוך בשיף ולקרוא לזיכויו. עם הגעתו של ח"כ בן גביר לבית המשפט המחוזי פרצה מהומה. בפתח הכניסה קיבלו את בן גביר מספר בדואים והחלו לצעוק לעברו "גזען, גזען". בן גביר צעק בחזרה "לא יהיה יותר פרוטקשן, באנו לתמוך ולומר שאריה שיף הוא גיבור ישראל, הגיע הזמן לעשות סדר בדרום". בין הצדדים נוצרו חילופי דברים שעלו לטונים גבוהים.

    ח"כ בן גביר: "אריה שיף הוא גיבור שצריך לקבל צל"ש על שהגן על ביתו ובני משפחתו, וגזר דין נגדו, הוא גזר דין נגד כל תושבי הדרום שהופקרו וימשיכו לחיות בפחד מפני פורצים מסוכנים". בן גביר הוסיף: "אם המשטרה הייתה גורם מרתיע בדרום, שיף לא היה צריך לירות בעבריין הפורץ".

    מאוחר יותר, הגיב בן גביר לעונש שגזר בית המשפט על אריה שיף: "אריה שיף היה צריך לקבל צל"ש ולא לעמוד לדין, בטח שלא לקבל עונש מאסר בעבודות שירות. פסק הדין מעביר מסר לתושבי הדרום שלא יעזו להגן על עצמם, אחרת ימצאו עצמם בהליך פלילי ובמאסר, וגם הפער העצום בין העונש שנפסק לעונש המאסר הממושך שביקשה הפרקליטות מלמד על היחס הגזעני של הפרקליטות כלפי יהודים שנאלצים להגן על עצמם".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך על גזר הדין: "יש שופטת בבאר שבע. תודה לבית המשפט בבאר שבע שהציל קצת את הכבוד הלאומי שלנו ואת השכל הישר. בושה לפרקליטות. גם תשעה חודשי עבודות שרות אריה שיף לא היה אמור לקבל, אבל מול 4 שנות מאסר שדרשה הפרקליטות יש כאן נקודת אור".

    עו"ד יוסף אקרמן, מנהל המחלקה המשפטית בארגון "עד כאן" הגיב לפסק הדין: "יש לברך את בית המשפט על ההחלטה שלא להכניס לכלא את מי שביקש להגן על עצמו ועל רכושו. העובדה כי אזרחים נתקלים בסיטואציות בהן הם אינם מרגישים מוגנים היא תעודת עניות למשטרת ישראל. אדם בן 70 לא צריך להתמודד עם פורעים רעולי פנים באמצע הלילה. המקרה המצער של אריה שיף מהווה תמרור אזהרה ועדות לאי המשילות הכללית בכלל רחבי ישראל ובפרט באזור הדרום. יחד עם זאת, תשלום קנס על ידי שיף למשפחתו של מי שבא לפגוע בו וברכושו הינה לעג לרש".

    לקריאת פסק הדין תקציר פסק הדין



    0 תגובות