מנכ"ל משרד השיכון: "צריך לפחות 11 אלף דירות חדשות לחרדים בשנה"

    מהדורת הבוקר No Comments on מנכ"ל משרד השיכון: "צריך לפחות 11 אלף דירות חדשות לחרדים בשנה"

    מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן שוחח עם 'קול חי': "בקרוב ייצאו שיווקי דירות לציבור החרדי באלעד ובמקומות נוספים, גם במקומות שמצריכים אישור מהדרג המדיני. אנחנו צריכים לפחות 11 אלף דירות חדשות לחרדים בשנה"

    רמת בית שמש. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, על מצוקת הדיור החרדית: "יש מצוקה אמיתית כבר הרבה שנים ולא הגענו לפתרון. צריך להגביר את ההיצע. יש כמה דברים שעצרו הרבה מאוד פתרונות. אתמול החזרנו את ועדת הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמי מגורים). היא לא עבדה שנתיים, כשהותמ"ל לא עובד אין תכנונים".

    הוא הסביר על הוועדה: "היא מסירה חסמים ודואגת למקומות ולעשות את זה יותר מהר. שחררנו שם תכנון ל-50 אלף יחידות דיור. אתמול בותמ"ל אושרה התכנית שלנו בהר יונה בנוף הגליל".

    לדבריו: "המטרה שלנו זה להגדיל את ההיצע כמה שיותר מהר". הוא הסביר מדוע הוקפאה תכנית הדיור בקרית גת: "התכנית של דרעי וליצמן הייתה לוקחת הרבה יותר זמן והייתה מעכבת תכנית שקיימת. בנוסף לזה, היא לוקחת תכנית של 16 יחידות דיור ומצמצמת אותה ל-11 אלף יחידות דיור. במקום זה החלטנו להוציא לשיווק כבר עכשיו אלפיים יחידות מוכנות". הוא הוסיף: "חלק מתוך התכנית בקרית גת ישאר מיועד לאוכלוסייה החרדית".

    עוד אמר פרידמן בריאיון: "אני חושב שצריך לבנות לאוכלוסייה החרדית לפחות 11 אלף יחידות דיור בכל שנה, כל שנה שאנחנו לא עושים את זה, אנחנו מגדילים את הבריכה של האנשים שממתינים. דירות בבית שמש ומרכז הארץ שעוברות את המיליון-מיליון מאתיים הן לא פתרון כי אלו מחירים שאותם אנשים לא יכולים לעמוד בהם. הפתרון חייב לבוא מערי הפריפריה, ממקומות שאפשר לקנות דירות ב-700 אלף".



    0 תגובות