סילמן: "קרו מקרים רבים – על חלקם דיווחנו, על אחרים לא"

    אבי רבינא No Comments on סילמן: "קרו מקרים רבים – על חלקם דיווחנו, על אחרים לא"

    יו"ר הקואליציה התייחסה לסערה שהתעוררה סביב טענתה שהותקפה: "זה לא סוד שאני וחבריי מימינה מותקפים. חשבו שיוכלו לשבור אותנו. קרו מקרים רבים, על חלקם דיווחנו, על אחרים לא. הדברים נבדקים ויבדקו"

    צילום: פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן התייחסה הבוקר (שני) בפתח ישיבת ועדת הבריאות בראשותה, לסערה שעוררה אתמול על רקע טענתה כי הותקפה לאחרונה, תוך שלא סיפקה לכך שום ראיות. "זה לא סוד שחמישה חודשים, מאז הקמת הממשלה, אני, כיו"ר הקואליציה וחבריי מימינה מותקפים", אמרה סילמן. "חשבו שיוכלו לשבור אותנו בצורה כזו או אחרת, קרו מקרים רבים, על חלקם דיווחנו, על אחרים לא. הדברים נבדקים ויבדקו וזה בסדר, אני לא מודאגת. השיח צריך להשתנות".

    כזכור, במהלך ריאיון לערוץ 12 במוצאי השבת האחרונה, טענה סילמן כי היא הותקפה פיזית לפני כשבועיים. "אני יכולה לומר שלפני שבועיים קרה לי מקרה, שלא קרה עד אז, שתפס אותי בן אדם אחרי שתדלקתי בתחנת דלק במודיעין, ופשוט הטיח אותי אל הרכב, פיזית, באותו רגע הבנתי עד כמה מילים מסוכנות שיכולות לעלות בסופו של דבר בחיי אדם", סיפרה.

    טענתה של סילמן עוררה סערה ותהיות רבות באשר לאמינותה, בעקבות כך שלא סיפרה על כך בזמן אמת ולא סיפקה פרטים מתי והיכן בדיוק אירעה התקיפה. כמו כן, על פי הידוע, לא התקבלה המשטרה תלונה בעקבות התקיפה ולא נעשה ניסיון להשתמש בצילומי האבטחה של תחנת הדלק.

    סילמן נשאלה אתמול בריאיון לגל"צ מתי אירעה התקיפה והיכן. תחילה היא אמרה כי דיווחה על כך לגורמים האמונים על בטחון חברי הכנסת ומשנשאלה שוב, מתי והיכן אירעה התקיפה היא ענתה "אני לא אגרר למקומות האלה".

    חברי כנסת בסיעת ש"ס דרשו אתמול לחקור את מקרה התקיפה. ח"כ מיכאל מלכיאלי וח"כ משה ארבל פנו לשר הביטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לפתוח בחקירה בעקבות תקיפתה של סילמן.

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, כתב בפנייתו לשר לביטחון פנים, עמר בר לב: "אמש, במהלך ראיון שיגרתי של יו"ר הקואליציה חה"כ עידית סילמן בערוץ 12 אצל העיתונאית רינה מצליח, נחשף אירוע חמור מאין כמותו, אשר אנו בנבחרי ציבור אסור לנו לעבור עליו בשתיקה".

    מלכיאלי ציטט במכתב את דברי סילמן: "אני יכולה לומר שלפני שבועיים קרה לי מקרה, שלא קרה עד אז, שתפס אותי בן אדם אחרי שתדלקתי בתחנת דלק במודיעין, ופשוט הטיח אותי אל הרכב, פיזית, באותו רגע הבנתי עד כמה מילים מסוכנות שיכולות לעלות בסופו של דבר בחיי אדם".

    מלכיאלי כתב: "כמדינה חפצת חיים אסור לנו להשלים עם אירועים מסוג זה, מאחר ותחנות הדלק בישראל מצולמות אני דורש מכם לפעול אקטיבית לעלות על עקבותיו של התוקף האלמוני, ולמצות איתו את כל חומרת הדין".

    במקביל, פנה כאמור ח"כ משה ארבל למפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. "אמש התראיינה חברת הכנסת עידית סילמן, יושבת ראש הקואליציה, בתכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 וסיפרה על מקרה קשה בו הותקפה לכאורה בתחנת דלק בעיר מודיעין לפני כשבועיים. חברת הכנסת סיפרה שאדם זר הטיח אותה לרכב בשעה שתדלקה את רכבה. לטענתה לא היו אנשים מסביבה שהיו עדים לאירוע", כתב ארבל.

    "מדובר בטענה חמורה ביותר שדורשת חקירה זריזה ומיצוי ההליכים מול העבריין. חיוני לשמור על שלומם של נבחרי הציבור כולם ולא ייתכן שחבר כנסת ירגיש מאוים, וודאי שלא ייפגע פיזית, בשל עמדות שהביע או מעשים שביצע במסגרת תפקידו הציבורי", הדגיש.

    לדבריו "אני מופתע ומצטער שלא נודע לציבור על המקרה קרוב יותר למועד ביצועו ועל כך שעד היום, למיטב ידיעתי, חקירת המקרה לא הושלמה ע"י גורמי החקירה עליהם אתם אמונים. אין לי ספק שבדיקת המקרה מול חברת הכנסת הייתה מגלה היכן התבצעה התקיפה ואת מועדה, הייתה מאפשרת לגבות עדויות מהעובדים במקום ולהוציא את סרטוני האבטחה ולזהות את העבריין".

    ארבל הוסיף: "תקיפה אלימה של חברי כנסת היא חציית קו אדום שאין להסכים לה ועליה להיענות באכיפה ביד קשה וגינוי ברור ומוחלט. אבקש לדעת לפיכך מתי התלונה בעניין התקיפה הובאה לידיעת משמר הכנסת ומשטרת ישראל ומהו סטטוס החקירה והצפי לסיומה".

    יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס אתמול לסערה סביב טענותיה של סילמן לפיהן הותקפה בתחנת דלק באזור מודיעין. "מה שסילמן שכחה כנראה זה שאפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן. הניסיון שלה לעשות דה-לגיטימציה למחאה הציבורית הצודקת מול הפניית העורף שלה ושל חבריה לערכים ולהבטחות באמצעות בדיית שקרים הוא עוד שפל במה שמסתמן כבור ללא תחתית", אמר סמוטריץ'.

    סיעת ש"ס רשה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי חברי כנסת. בבקשה שהוגשה ליו"ר הכנסת נכתב כי "לא ניתן להסכים למצב בו חברי כנסת מותקפים בשל עמדותיהם. ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תזמן את גורמי האכיפה, בהם משטרת ישראל וקצין הכנסת, בדבר העיכוב בטיפול המיידי בתקיפה החמורה של יו"ר הקואליציה ח״כ סילמן שפוגעת ביסודות השיטה הדמוקרטית ומטילה אימה על נבחרי הציבור".



    0 תגובות