ראש עיריית ירושלים הגדיל את תקציב הת"תים בחמישים אחוזים

    מוטי הלפרין No Comments on ראש עיריית ירושלים הגדיל את תקציב הת"תים בחמישים אחוזים

    במהלך כנס החינוך בירושלים בהשתתפות מאות מנהלי מוסדות הפתיע ראש העיר משה ליאון: "אני מכריז על הגדלת התקציב לת"תים בחמישים אחוזים". ראש ישיבת חברון וחבר מועצג"ת הגאון הגדול רבי דוד כהן שהשתתף במעמד שיבח את ראש העיר: "מסור בכל נפשו לילדי ירושלים"

    צילום: עיריית ירושלים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בירושלים נערך כנס חינוך ענק למאות מנהלי מוסדות חרדיים בעיר. הכנס יצא לפועל ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון והאגף לחינוך חרדי שסימנו את הסיוע לתלמידים מוחלשים כאתגר החיוני הבא של חינוך הילדים. בכנס השתתפו לצד מנהלי המוסדות גם עשרות מנהלי עמותות סיוע ושילוב בחינוך, הנעזרים בתקציבי העירייה לעמוד לצד הילדים החלשים כדי לסייע להם בלימודים ולהשוות את רמתם לרמה הלימודית של הילדים האחרים.

    ראש העיר משה ליאון שיבח את צוות אגף החינוך בעירייה העמל ימים כלילות מסביב לשעון על מנת להוציא את תכניות החינוך הטובות ביותר. הוא סיפר על שיתוף הפעולה שיש לו עם כל מנהלי המוסדות החרדיים בירושלים, ועל הקשר האישי: "אני שמח שהם מרגישים בנוח לפנות בכל מצוקה או שאלה. החינוך הוא בראש מעייני – כפי שאני מצהיר תמיד – והדלת שלי פתוחה".

    שמואל גרינברג בכנס החינוך

    לאחר מכן הפתיע ראש העיר את מאות מנהלי המוסדות שהגיעו לכנס באווירת הקיצוצים הממשלתיים בתקציבי עולם התורה והת"תים: "הקצנו תקציב מיוחד למענה עבור ילדים הזקוקים לסיוע גדל ועומד על שניים וחצי מיליון שקלים. זהו תקציב חשוב וקריטי כדי להשאיר את הילדים הללו בתוך המסגרת ולתת להם יד תומכת. לצד זאת, גם הת"תים עצמם צריכים תמיכה נוספת. אני מכריז כאן על הגדלת תקציב התמיכות לת"תים בחמישים אחוזים, זאת בנוסף להכפלה של מאה אחוזים בשנה שעברה. בכך יצמח תקציב הת"תים בירושלים במאה וחמישים אחוזים בתוך שנתיים. אני מודה למ"מ הרב אליעזר ראוכברגר על דאגתו ומסירותו למען תקציב הת"תים, ומקווה להעביר את התקציב כבר בישיבת וועדת הכספים הקרובה".

    מאות מנהלי המוסדות הנרגשים קיבלו את הבשורה המפתיעה בהתרגשות, ואף מחאו כפיים בהתלהבות. ראש הישיבה הגאון רבי דוד כהן שישב לצד ראש העיר בשעת נאומו, לחץ את ידיו בחום והודה לו על העמידה האיתנה לצד עולם התורה בירושלים, ובפרט על המחשבה הפרטנית בנושא חינוך הילדים".

    דברי ברכה מיוחדים לבאי המעמד נשא חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן שליט"א שעמד על חשיבות החינוך בדורנו, מול האתגרים החדשים הקמים מדי יום לפתחם של הילדים והמחנכים. "אנחנו יודעים שראש העיר משה ליאון מסור לילדי ירושלים בכל נפשו. ביום ובלילה הוא עסוק כל הזמן במחשבה איך אפשר לקדם חינוכית את ילדי הת"תים, ואיך אפשר לעזור להם. "הרעיון הגדול של שילוב וסיוע לילדים שצריכים עזרה לפני שיגיעו למצב של נפילה חס וחלילה, הוא רעיון עצום ונכון, זו הדרך הטובה ביותר לטפל ביהלומים שלנו, בילדים שלנו, ועל כך יבורך ראש העיר".

    הרב פנחס ברייער בכנס החינוך

    עיריית ירושלים

    ממלא מקום ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר שפעל ללא ליאות להצלחת המיזם המהפכני של סיוע מקדים לילדי ירושלים, סקר את היקף הפעילות של ראש העיר וסגניו הרב ישראל קלרמן מחזיק תיק משאבי חינוך חרדי והרב אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי, ואת שיתוף הפעולה ההדוק שהביא להצלחת המיזם. "אם לא השיתוף פעולה המצוין שהיה כאן, לא היינו עומדים פה היום ומברכים על המוגמר" אמר הרב ראוכברגר.

    סגר"ע הרב ישראל קלרמן מחזיק תיק שאבי אנוש הודה אף הוא לראש העיר ואמר: "זכינו שיש לנו ראש עיר שמבין את משמעות החינוך מגיל קטן. זה לא מובן מאליו. לראש העיר ירושלים יש המון דברים על הראש, ותשומת הלב שהוא מקדיש לחינוך החרדי בירושלים היא אלומת אור עבור העיר כולה". סגר"ע הרב אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי אמר: "אני מתרגש להיות כאן היום, מול מאות מנהלי מוסדות שהבטחנו להם להעמיד את הילדים המוחלשים על הרגליים – וקיימנו. אין אושר גדול מזה לשליח ציבור"

    מרן רבי דוד כהן שליט"א

    הרב שמואל גרינברג מנהל האגף לחינוך חרדי, הסביר את הרעיון העומד מאחורי ההשקעה הגדולה של ראש העיר דווקא בילדים הללו. "מדובר במיזם חדשני של עיריית ירושלים, אשר מנהלי מוסדות ומחנכים מכל רחבי הארץ מבקשים ללמוד ממנו. הרעיון הוא שבמקום לבנות בית חולים מתחת לגשר, ראש העיר בחר לתקן את הגשר, ולדאוג שילדים חלשים יקבלו סיוע פדגוגי נכון בזמן. הניסיון הוכיח שזו הדרך הנכונה להציל את אותם ילדים. אני מודה לראש העיר, למ"מ הרב ראוכברגר, לסגנים הרב קלרמן והרב בצלאל, ולצוות האגף שלא מפסיק לעבוד בשביל ילדי ירושלים ובראשם הגברת שרי פישר שעמלה ללא הפסקה והאמינה לכלך אורך הדרך".



    0 תגובות