פרופ' זליכה: "ליברמן מתדלק את האינפלציה"

    יעקב ריבלין ואבי רבינא No Comments on פרופ' זליכה: "ליברמן מתדלק את האינפלציה"

    פרופ' ירון זליכה בשיחה עם 'קול חי': "מצאנו לנו שר אוצר שמתדלק את האינפלציה בשלל מיסים שונים. מה שיותר חמור הוא שהמיסים האלה מושתים בעיקר על השכבות החלשות"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

    פרופ' ירון זליכה, דיקן הפקולטה לעסקים בקריה האקדמית אונו, שוחח עם יעקב ריבלין ואבי רבינא בפילפוליטיקה על המדיניות הכלכלית של שר האוצר, אביגדור ליברמן. "מצאנו לנו שר אוצר שלא רק שלא מוטרד מהתפרצות אינפלציונית, אלא שהוא אפילו מתדלק אותה בשלל מיסים שונים", אומר זליכה. "מה שיותר חמור הוא שהמיסים האלה מושתים בעיקר על השכבות החלשות – מי שהוא הבטיח לו לא להעלות מיסים. בנט הבטיח בבחירות אפילו להוריד מיסים".

    לדבריו: "אם בזמן הבחירות היה אפשר לשיטתו להוריד מיסים, אז במצב של היום ודאי אפשר כשהגירעון הוא יותר נמוך. המשק זקוק להפחתות מיסים והמקור היחיד לכך הוא ביטל הטבות המס לחברות ולטייקונים. בדיוק כפי שעושות כל מדינות המערב".

    הוא הוסיף: "רק לפני חודשיים הודיעו שבע מדינות המערב הגדולות שהן עומדות לבטל את הטבות המס לחברות הגדולות ולהעלות להם את שיעורי המיסים כדי לממן הפחתות מיסים לשאר האוכלוסייה. מחקרים רבים מראים שההטבות הללו לא כדאיות ושאין שום הגיון בלהיטיב עם בחרות הגדולות. זה לא מייצר מקומות עבודה, לא צמיחה ובטח לא מקטין את הפערים".



    0 תגובות