סקר: רוב בימין סבור שמעמדה של ישראל הורע מאז ממשלת בנט

    ישראל רובין No Comments on סקר: רוב בימין סבור שמעמדה של ישראל הורע מאז ממשלת בנט

    רוב הציבור סבורים כי הממשלה תצליח להעביר בכנסת את התקציב החדש. עם זאת, מקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה רק 43% סבורים כך. הזירה הבינלאומית לאחר עידן נתניהו: כמחצית מהשמאל מאמינים שמעמדה של ישראל השתפר תחת שלטונם של בנט ולפיד, רוב בימין סבורים שמצבה הורע

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה בדק החודש כיצד מדרג הציבור את מידת הידידותיות של 10 מדינות וגופים שונים, ובמקום הראשון ניצבת ארה"ב ובסוף האו"ם.

    מדד הקול הישראלי נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (752 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

    להלן עיקרי הממצאים:

    יאושר התקציב? שלוש וחצי שנים מאז אושר לאחרונה תקציב המדינה בכנסת, מאמינים רוב הציבור (61%) כי ממשלת בנט-לפיד תצליח להעביר בכנסת את תקציב המדינה לשנים 2023-2022.רוב גדול (79%) ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים כי הממשלה תצליח בכך, לעומת זאת, רק 43% ממפלגות האופוזיציה סבורים כן. 

    חריגים בהקשר הזה מצביעי רע"ם שרק מיעוט מהם (41%) מעריכים כי התקציב יעבור. וגם, רוב מצביעי מפלגות הציונות הדתית והרשימה המשותפת הסבורים כי התקציב אכן יעבור.

    בטוחים או חושבים שהממשלה תצליח להעביר את תקציב המדינה לשנים 2022-2023 (%, כלל המדגם, לפי הצבעה בבחירות האחרונות)

    המעמד הבינלאומי של ישראל – כשהיה: העמדה השכיחה ביותר בקרב הציבור היהודי (37%) היא שלא חל שינוי במעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית בתקופת ממשלת בנט-לפיד. ואולם, מבין מי שחושבים שכן חל שינוי, עולה מספר המעריכים שהמצב הורע על שיעור מי שסבורים כי הוא הוטב (30% ו-27% בהתאמה). 

    פילוח לפי מחנה פוליטי (יהודים) מצא כי בשמאל רווחת תחושה של שיפור (53%), במרכז יש שוויון בין אלו המבחינים בשיפור לאלו הסבורים שמצבה הבינלאומי של ישראל נותר כשהיה (42% בשני המקרים), ואילו בימין החלק הגדול ביותר (44%) מעריכים שהמצב הורע. 

    מי אויב ומי ידיד בזירה הבינלאומית? מבין 10 גופים בינלאומיים ומדינות שנבדקו, הגורם שנתפס כעוין ביותר כלפי ישראל הוא האו"ם (רק 22% מדרגים אותו כידידותי), והידידותית ביותר – ארה"ב (77%), ואחריה הודו וגרמניה (57%). גוף בינלאומי נוסף – האיחוד האירופי – ניצב גם הוא בתחתית הרשימה, אם כי מעל לאו"ם ולירדן ( רק 29% דירגו אותו כידידותי).  המרואיינים הערבים מייחסים לרוב הגופים שנבדקו מידה רבה בהרבה של ידידותיות כלפי ישראל בהשוואה ליהודים. מבין שלוש מדינות ערב שעליהן שאלנו, מרוקו דורגה כידידותית ביותר ותחתיה מצרים וירדן.

    פילוח מדגם הציבור היהודי לפי מחנות פוליטיים, ארה"ב מובילה בראש במידת הידידותיות בשלושתם, אבל בהבדלים ניכרים (90% בשמאל, 80% במרכז ו-71% בימין). האו"ם הוא הנתפס העוין ביותר בשלושת המחנות (רק 22% בשמאל, 14% במרכז ו-10% בלבד בימין רואים אותו כידידותי). ככלל, השמאל רואה את העולם כיותר ידידותי לישראל לעומת המחנות הפוליטיים האחרים.

    סבורים שכל אחד מהגופים ומהמדינות הבאות הוא ידידותי לישראל כיום (%, יהודים וערבים)

    מדד הקול הישראלי אוקטובר 2021 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 24-27/10/2021, רואיינו 602 איש ואשה בשפה העברית ו-150 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.59%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם. 



    0 תגובות