הליכוד: לפתוח בחקירה נגד עמותת "סיוע 48"

    אליהו גרין No Comments on הליכוד: לפתוח בחקירה נגד עמותת "סיוע 48"

    עו"ד בומבך כתב ליועמ"ש: "אבקשך להורות על פתיחת חקירה פלילית בכל הנוגע לפעילות של אותה עמותה, ובין היתר לחקור אודות פגישה שהתקיימה בין עובדי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין אנשי רע"מ במשרדי אותה עמותה"

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד אילן בומבך, פנה היום (שני) בשם מזכירות הליכוד ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ודרש לפתוח בחקירה פלילית נגד עמותת "סיוע 48", בעקבות התחקיר בערוץ 13 על קשריה, לכאורה עם ארגון הטרור חמאס.

    "בתחקיר של איילה חסון בחדשות רשת 13 ששודר בסוף השבוע האחרון, הוצגו לכאורה קשרים של העמותה שבנדון עם גורמים בחמאס ושל בכירה בעמותה עם מחבלים שביצעו פיגועי טרור", כותב עו"ד בומבך. "התמונה בכללותה הייתה מטרידה מאוד למראה, ומשמעויותיה – מרחיקות לכת".

    "התחקיר העלה כי העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים ומסייעת לכאורה לארגוני טרור. מדובר בממצאים קשים ביותר, שמעלים שאלות ותהיות משפטיות בדבר חוקיות העמותה, החברים בה ופועלה, כמו גם מידת והיקף זיקתה למפלגת רע"ם", הדגיש בומבך.

    "לפיכך, אבקשך להורות על פתיחת חקירה פלילית בכל הנוגע לפעילות של אותה עמותה, ובין היתר לחקור אודות פגישה שהתקיימה בין עובדי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין אנשי רע"מ במשרדי אותה עמותה".

    "דחיפות העניין זועקת בימים אלה, מכיוון שבתקציב המדינה שדיונים בעניינו יתקיימו בימים הקרובים, מובטחים כספים ותקציבים קואליציוניים למפלגת רע"מ, אשר לאור התחקיר קיים חשש שכספים אלה ינותבו בצורה כזו או אחרת לעמותת "סיוע 48" או חלילה לעמותות דומות, ומכאן  החשש הכבד לכך שכספי ציבור יגיעו דרך אותן העמותות, אם במישרין ואם בעקיפין, לארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל. מדובר במצב דברים מחריד ממש, המחייב חקירה מיידית ומקיפה".

    "בד בבד, נודה להרחבת החקירה ו/או הבירור גם כלפי רשם העמותות, על מנת לבחון את עמותת "סיוע 48" פועלת ביחד עם עמותות קשורות נוספות, וכן לבחון את הזיקה של עמותות אלה למפלגת רע"ם, זאת גם בשים לב להוראת סעיף 3 לחוק העמותות, ולפיה – "לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופיה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות".



    0 תגובות