פינדרוס: "המטרה של הרפורמה אחת: לקחת לרבנים את הסמכות"

    אסתי פלד No Comments on פינדרוס: "המטרה של הרפורמה אחת: לקחת לרבנים את הסמכות"

    ח"כ יצחק פינדרוס בשיחה עם 'קול חי': "לקחו לרבני העיר את הסמכות וזה דבר בלתי נסלח שאסור לתת לו לקרות. נצטרך מאבק ציבורי ברור ולהסביר לציבור המסורתי את הבעיה".

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יצחק פינדרוס אומר בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית כי המטרה העיקרית של רפורמת הכשרות, היא לקחת לרבנים הערים את הסמכות להסיר תעודות: "לא ניתן היה לשנות את הרפורמה. הבסיס היה לקחת לרבני העיר את הסמכות להעניק ולהסיר כשרות. הוא נתן בסופו של דבר את הסמכות לתת אבל לא את הסמכות להסיר. זה היה בגיבוי מלא של שר האוצר וחברי סיעתו".

    "נצטרך לשנות את זה במאבק ציבורי, באמצעות רבני הערים", אומר פינדרוס. "לקחו לרבני העיר את הסמכות וזה דבר בלתי נסלח שאסור לתת לו לקרות. נצטרך מאבק ציבורי ברור ולהסביר לציבור המסורתי את הבעיה".

    "הליכוד היה איתנו במאבק", מבהיר פינדרוס. לצד זאת, הסביר: "לא כל יהודי, אפילו חרדי – מכיר את מערכת הכשרות על בוריה. אתה לא מצפה שיהודי מסורתי יבין את הדברים לעומק".

    פינדרוס נשאל מדוע להמשיך להיצמד לנתניהו, שלא מצליח להביא שלטון: "אתה לא מצפה שמפלגה תתערב בענייניה של מפלגה אחרת. אני לא שאלתי את הליכוד מי יעמוד בראשות יהדות התורה. בסופו של דבר אין אלטרנטיבה במערכת הפוליטית היום". הוא הוסיף: "אי אפשר לאיים על נתניהו שאם הוא לא זז, נלך עם לפיד – כי זה לא רציני".

    עוד אמר פינדרוס בריאיון: "אני חושב שהפעולות של הממשלה בחמישה החודשים האחרונים – מוכיחות לכל בר דעת את הרוע של הממשלה הזו".

    הוא נשאל על כך שתקציב הישיבות המוגדל נכנס לבסיס התקציב, בניגוד למה שהיה בעבר שזה עבר ככסף קואליציוני: "צריך לזכור, תקציב הישיבות גדל משמעותית כל שנה מאז 2015. הגידול תמיד היה מגיע ברגע האחרון אחרי לחץ פוליטי וכל כסף כזה לא מגיע בבסיס. מה שמכניסים ברגע האחרון הופך להיות כפסים קואליציוניים, ככה זה".

    הוא התייחס ליעדי הגיוס בחוק הגיוס החדש: "כבר היו דברים מעולם, לפיד האב, לפיד הבן. עולם הישיבות עדיין קיים והציבור החרדי הולך וגדל ואפילו מתחזק".

    פינדרוס התייחס גם לביקורו של ח"כ עמיחי שיקלי בביתו של מרן שר התורה: "שיקלי עשה משהו אמיץ מאוד. מול חברים שבגדו בכל מה שהצהירו – הוא נשאר נאמן למילתו ומגיע לו על זה כל חיזוק אפשרי. זה לא פשוט להיות מנודה במפלגה, יש לזה משמעויות וזה לא קל. כל בר דעת צריך להעריך אדם כזה".



    0 תגובות