- רדיו קול חי - -

בהשתתפות גדולי תורה: עם סיום השיפוצים בסמינר החדש – טקס קביעת מזוזה

טקס רב רושם התקיים בסמינר החדש בירושלים, עם סיום השיפוצים הנרחבים באגף החדש על ידי עיריית ירושלים בהשקעה חסרת תקדים. באירוע השתתפו חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מ"מ ראש העיר ויו"ר סיעת דגל התורה הרב אליעזר ראוכברגר, מחזיק תיק משאבי חינוך הרב ישראל קלרמן, מנהל האגך לחינוך חרדי הרב שמואל גרינברג, חבר הנהלת הסמינר הרב בן ציון קוגלר ובכירי האגף לחינוך חרדי הרב דב פוקס והגב' אפרת גריינמן.

ראש העיר סייר סמינר בליווי צוות ההנהלה שסקר בפניו את מכלול השיפוצים והחידושים שבוצעו על ידי העירייה. מנהלי הסמינר הודו לראש העיר על ההתגייסות לצד תלמידות הסמינר, כדי שיוכלו ללמוד בתנאים נוחים יותר.

חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן נשא דברים בפני משתתפי האירוע ואמר: "מהם בעצם הקריטריונים הנדרשים מאדם העומד בראשות העיר ירושלים? קודם כל הוא צריך להיות איש ניהול. ולית מאן דפליג שראש העיר מר משה ליאון איש הניהול הטוב ביותר שהיה כאן אי פעם. אך לצד זאת, ולא פחות חשוב מכך, הכרחי שתהיה לו ההבנה שירושלים היא משוש כל הארץ ומשכך היא חייבת להעמיד את החינוך בראש סדר היום, כדי שערים אחרות ילמדו ממנה. זכינו, שגם בכך ראש העיר מתעלה ומצליח, וכולנו רואים את הפריחה וההישגים שלו בכל תחומי החינוך בעיר. כשהוא עומד כל העת לצד מוסדות התורה, החיידרים, הישיבות, הסמינרים ובתי הספר".

ראש הישיבה הוסיף: "חינוך הבנות זה יסוד שהוא קיום התורה וקיום כלל ישראל. בלי זה אין לנו כלום. אנחנו זוכים להשתתף היום בחנוכת אגף חדש למקום חינוך חשוב כל כך בירושלים, ומודים לראש העיר על ההתגייסות התקציבית הגדולה".

כאן הפתיע הגאון הגדול רבי דוד כהן את ראש העיר, ופנה אליו בשם הנהלת הסמינר בבקשה לשפץ גם את שאר האגפים והכיתות בסמינר, לרווחת התלמידות. ראש העיר משה ליאון נענה על אתר, ואמר כי כבר בשבועות הקרובים ייבחן העניין התקציבי ויתקבלו החלטות ביצועיות.

לאחר דבריו של חברי המועצת התקיים מעמד קביעת מזוזות על ידי ראש הישיבה, ראש העיר, והנהלת הסמינר.

את האירוע נעל ראש העיר משה ליאון שאמר: "בכל פעם שאני משתתף באירוע של חנוכת מבנה חינוך שנבנה על ידי העירייה, אני נרגש. קשה לי לתאר לכם את גודל הזכות שאני רואה לנגד עיניי, בשעה שאני נכנס למבנה מרווח נוסף שנבנה או שופץ על ידי העירייה. מבחינתי – זו הסיבה שאני בתפקיד. לעמוד לצד החינוך בכל האמצעים העומדים לרשותנו. נמשיך לבנות ולפתח את מוסדות החינוך בירושלים, שעליהם תפארתנו".