סער על חוק פיצול תפקיד היועמ"ש: "לאחר בחירת החדש ויחד איתו"

    ישראל רובין No Comments on סער על חוק פיצול תפקיד היועמ"ש: "לאחר בחירת החדש ויחד איתו"

    שר המשפטים סער הסביר מדוע חשוב להעביר את ה"חוק האיראני" נגד נתניהו: "הממשלה הזאת לא קמה סתם. המצב היה עד כדי כך חמור שמרצ, תקווה חדשה וימינה יכולות לשבת יחד"

    צילום: אנצ׳ו גוש ג׳יני
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים ח"כ גדעון סער התייחס היום (חמישי) בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה, על סיכויי ההצלחה של הוועדה המיוחדת בעניין חוק יסוד: החקיקה: שבימין מאוד חוששים ומזהירים מפניה ממה שהם מגדירים למהלך שימליך את בג"ץ כריבון.

    סער אמר "אנחנו מקיימים דיונים, ונגיע לדבר שיש בו חשיבות כשלעצמו – מיפוי אזור ההסכמה והמחלוקת. האם נצליח להשלים? אינני נביא, אבל יש סיכוי גדול יותר שלא נצליח. הפערים הם גדולים, ונדרשת הרבה מאוד נכונות להתפשר מצד מרכיבים עם תפיסות שונות לגבי הסוגיות החוקתיות. אני מקווה שהיא תימצא".

    בנוגע לפיצול היועמ"ש, הוא ציין כי "הנושא לא ירד מהפרק, פשוט לפנינו בחירה של היועמ"ש שעתיד לסיים את כהונתו בסוף ינואר. תוך מספר ימים תושלם הקמת ועדת האיתור – ואיזה מודל ייבחר ויובא לאחר מכן לממשלה, ובסופו של דבר ידרוש גם חקיקת כנסת – מדובר פה בתהליך, שאעשה לאחר בחירת היועמ"ש החדש ויחד איתו".

    סער התייחס ל"חוק האיראני" שבא למנוע מנתניהו להרכיב שוב ממשלה ואמר: "הממשלה הזאת לא קמה סתם. המצב היה עד כדי כך חמור שמרצ, תקווה חדשה וימינה יכולות לשבת יחד, ואם היא לא תשנה לטובה חלק חשוב מההסדרים המשטריים כמו בסוגיה הזאת או בסוגיית הגבלת הכהונה, אז היא לא תבצע את תפקידה המהותי".



    0 תגובות