לאחר העימות הסוער מול המשותפת: השר פריג' נסע לביתו וסמוטריץ' התקשר

    איתי גדסי 1 Comment on לאחר העימות הסוער מול המשותפת: השר פריג' נסע לביתו וסמוטריץ' התקשר

    עימות סוער וחריג התפתח במליאת הכנסת בין השר עיסאווי פריג' לבין חברי המשותפת על רקע החוק "להנצחת ההרוגים בכפר קאסם" שרצו לקדם. השר תקף את חברי המשותפת כי הם סוחרים באירוע בשביל קולות. יו"ר הכנסת נזעק להוריד את השר מהדוכן ולאחר שלא חש בטוב נסע הבייתה

    צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות סוער היום (רביעי) פרץ במליאת הכנסת על רקע החוק שהעלתה המשותפת לזער הרוגי טבח כפר קאסם כפי שהם מכנים. השר עיסאווי פריג' מכפר קאסם עלה לדוכן המליאה והטיח במשותפת בסערת רגשות רבה, "בושו לכם, אתם סוחרים ברגשות הערבים ובכאב שלנו למען עוד קולות" האשים פריג'.

    עיסאווי סיפר "אני פניתי היום לחברת הכנסת סלימאן. אני כבן כפר קאסם ובן למשפחה שכולה מבקש ממך, בואו נהפוך את זה להצעה לסדר שנדון בה בועדת החינוך. אבל התעקשתם כי רציתם לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית".

    עיסאווי שב והעלה את הטונים בסערת העימות ותקף את חברי המשותפת, "אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה. אני חבר ממשלה, אתם סוחרים ברגשתות של הערבים. אני מכיר אותכם. לא יעזור לכם. בוז לכם, כי אתם מנצלים את הכאב שלנו בשביל כמה קולות כי זה מה שאתם עושים. אתם לא מתחשבים".

    יו"ר הכנסת מיקי לוי שזיהה את הלחץ הנפשי בו נמצא השר פריג' ומהיר להוריד אותו מהדוכן ולהושיב אותו בצד תוך שהגישו לו מים לשתות. לאחר שלא חש בטוב השר פריג' עזב את הכנסת ונסע לביתו.

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב לאחר האירוע החריג: "‏יש לי מחלוקות קוטביות מאוד איתו, אבל עיסאווי פריג' הוא שחקן נשמה ולקח ללב אמיתית את האירוע היום במליאה. הוא תומך בהיותה של ישראל מדינה יהודית, מתנגד לטרור, ואף הגיע לנחם את משפחתו של ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה שנרצח בידי טרוריסט בישובו כפר קאסם".

    סמוטריץ' הוסיף כי "היחיד מהפוליטיקאים הערבים בכנסת ‏שמייצג באמת את טובת מצביעיו במגזר הערבי ולא עסוק במאבק לאומי נגד מדינת ישראל כמו תומכי הטרור האנטי ציוניים ברע"מ ובמשותפת. הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל".

    בסיום דבריו אמר סמוטריץ', "זה לא יטשטש את הויכוחים הנוקבים שיש לי איתו, כמו עם רבים בשמאל הישראלי, במגוון שאלות של זהות וערכים ‏ותפיסות מדיניות. אבל מי שמקבל את כללי המשחק ואת ההגדרות היסודיות של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא שותף לויכוח. התקשרתי עכשיו לדרוש בשלומו ולאחל לו בריאות איתנה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ' אנושי יותר מידי…