מחאה בעיריית י-ם: דורשים סוף לנדודי תלמידי הת"ת לאחר 10 שנים

    צבי טסלר No Comments on מחאה בעיריית י-ם: דורשים סוף לנדודי תלמידי הת"ת לאחר 10 שנים

    מנהלי, מורי ותלמידי תלמוד תורה "החדש" במקור ברוך בירושלים, הפגינו בכיכר ספרא במחאה על אי מענה בהקצאת מקום מסודר וראוי לתלמוד תורה. בתלמוד תורה מספרים כי התלמידים נדדו אף בין אוהלים ובתי כנסת

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות תלמידים, הורים ומורים מבית ספר – תלמוד תורה "החדש" בירושלים הפגינו היום (רביעי) מול בניין העירייה בכיכר ספרא בעיר במחאה על סחבת במציאת מבנה ראוי ללימודים של הילדים בתלמוד תורה, בעייה שלא נפתרת כבר 10 שנים, כך לטענת נציגי התלמוד תורה.

    בתלמוד תורה אומרים כי גידול האוכלוסייה בשכונת "מקור ברוך" בירושלים חייב פתיחת בית ספר אך מאז ועד היום הם נודדים בין מבני ארעי לאחר שלא נמצא פתרון בעבורם. בין היתר, מאות התלמידים למדו במהלך הזמן באוהלים, בתי כנסת ומתוך הבתים שלהם עצמם עוד בטרם פרצה לחיינו הקורונה.

    לאחר בקשות רבות, נמצא מבנה זמני ביוזמת העירייה בשכירות המשולמת על ידי המוסד אך משרד החינוך מסרב בתוקף לאשר את רישיון המוסד ולאפשר את קיומו במבנה הנוכחי. בהיעדר אישור – אין תקציבים. ולכן צוותי ההוראה לא קיבלו שכר כבר חודשים ארוכים.

    בהפגנה דרשו ההורים והמורים מכל הנוגעים בדבר למצוא פתרון מיידי בעבור 300 התלמידים. מבנה תקני אחר עם רישיון זמני כפי הנהוג וכל דבר אשר יסדיר את מצבו של בית הספר והתלמידים.

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במוסד שהגדרתו היא מוסד-פטור. ככזה הוא אחראי להוציא את הרישיון בעצמו. המוסד המדובר לא הצליח לקבל רישיון ממשרד החינוך בגלל תנאים קשים במקום. לפנים משורת הדין ניסתה העירייה לסייע למוסד לקבל רישיון, אך המאמצים לא נשאו פרי. באשר לטענה על מצוקה של מקום – העירייה אינה יכולה באופן חוקי לשכור מקום עבור מוסד פטור, אך היא מקדמת באופן נמרץ תכנית למבנה קבע הכוללת הקצאה ובינוי, בתקווה שהמוסד אכן יצליח להוציא את הרישיון ממשרד החינוך".



    0 תגובות