- רדיו קול חי - -

מעמד 'חג הסמיכה' נחגג ברוב פאר והדר | גלרייה

עשרות רבנים חדשים, אברכים נרגשים בני משפחותיהם וידידיהם התכנסו למעמד 'חג הסמיכה', ערב חגיגי ורב רושם בו הוענקו תעודות 'סמיכה' על ידי ועד ההסמכה של 'למען ילמדו', ברוב פאר והדר.

בראש המעמד שנערך ברוב פאר והדר כיבדו בנוכחותם רבני 'ועד ההסמכה' של 'למען ילמדו', הגאונים החסידים הרב אלי' יוחנן גורארי' רב העיר חולון, הרב חיים שלמה דיסקין רב העיר קרית אתא, הרב דב טברדוביץ' דיין ומורה צדק. כמו כן כיבדו את המעמד הרב ציון כהן רב העיר אור יהודה, הרב פנחס אלטהויז רב שכונה וראש מחלקת נישואין ברבנות חולון, הרב יוסף אברהם פיזם רב הקהילה וראש הישיבה בקרית שמואל, והמרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי.

היו שם תלמידים מכל רחבי הארץ – מחיפה שבצפון ועד באר שבע ואופקים שבדרום. כמעט לכל קהילה חב"דית היה נציג, שכן בין מקבלי תעודות ההסמכה היו תלמידים שסיימו קורסים שהתקיימו במרחב הוירטואלי בתקופה האחרונה.

המעמד נפתח על ידי המנחה הרה"ח יוסף יהודה ליפש, שבעצמו סיים בהצלחה כמה ממסלולי 'למען ילמדו', שבירך את הנוכחים ב'מזל טוב' לרגל קבלת התעודות. הרב ליפש דיבר בשבח הלומדים שהשקיעו מזמנם לעמול ולהתייגע בתורה במשך תקופה ארוכה, תוך עמידה בכור המבחן, ובשבח נשותיהם שהקריבו זמן אישי שלהן, תמכו, גיבו ועודדו את בעליהם לפנות זמן יקר ללימוד התורה.

המרא דאתרא דכפ"ח הגה"ח מאיר אשכנזי העלה על נס את שמחתו על כך שהמפעל האדיר 'למען ילמדו' הוא פרי עמלו ופיתוחו של יו"ר 'למען ילמדו' הרה"ח ישראל מעל, תלמידו בשבת תחכמוני בישיבת חח"ל בצפת.

במרכז המעמד החגיגי ציפתה לקהל הפתעה – 'פרסום ראשון' מהקלטת 'יחידות' עם הרבי מלובאויטש של הרה"ח פישל ג'ייקובס. הרב ג'ייקובס קיבל דחיפה אישית מיוחדת מהרבי מלובאויטש ללמוד 'סמיכה' למרות קשיי השפה – והצליח לעמוד במטלה, תוך שהפך לרב בתי סוהר ובעקבות כך הוציא לאור ספרים של הלכה והדרכה בעשרות אלפי עותקים בעולם כולו. בסיום ההקרנה – עלה הרב ג'ייקובס בעצמו לדבר בפני הנוכחים, ועורר על כך שכל אחד ואחד שייך לעשות 'סמיכה' ואין מה להתפעל מאף קושי שעומד בדרכו.

הגה"ח הרב חיים שלמה דיסקין, רב העיר קרית אתא ומרבני 'ועד ההסמכה' של 'למען ילמדו', בירך את כל המשתתפים, ונשא דברי הדרכה יסודיים הנוגעים למתן תשובות על ידי הרבנים.

את גלריית הדוברים הנכבדים חתם ראש המכון הרב ישראל מעל, שהודה נרגשות לרבנים שמלווים את המכון בעצה ובמעש, בירך את המסיימים מקבלי תעודות ה'סמיכה'.

לסיום האירוע, אותו ליווה בצלילים ובשירה איתן מזרחי, נעמדו כל המוסמכים החדשים לתמונה גדולה ותעודותיהם בידיהם, כאשר בשורה הראשונה יושבים הרבנים המסמיכים והרבנים המרצים ב'למען ילמדו', וכולם יחד בשמחה ובאושר על הזכות הנפלאה להיות לומדים ומלמדים את התורה הקדושה, ומתכוננים לשמוע "תורה חדשה מאתי תצא".

צילום: אבי קטנוב