מר בנט לא מתנצל \\ הרב נויגרשל

    ארי טננבוים No Comments on מר בנט לא מתנצל \\ הרב נויגרשל

    את התכנית "על הפרשה ועל השבוע" פתח הרב מרדכי נויגרשל בדברים על התנהגותו של מי שלדבריו נקרא בסלנג הישראלי 'ראש הממשלה' | האם יש משהו שבנט יתנצל עליו? הרב נויגרשל בודק | למכתב המלא ולהאזנה לפתיח התכנית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את התכנית "על הפרשה ועל השבוע" פתח הרב מרדכי נויגרשל בדברי פתיחה על התנהגותו של מי שלדבריו נקרא בסלנג הישראלי 'ראש הממשלה'. הרב נויגרשל, שבדרך כלל אינו מאזין רדיו ברכבו, שמע אמש, באופן חריג, את כתבנו המדיני שלמה ריזל ונדהם מאמרותיו של בנט. הרב נויגרשל לא נשאר אדיש וכתב את הדברים הבאים, אותם הוא הקריא בפתח תכניתו.

    מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט הפנה את הגב למנהיג החזק ביותר בעולם. נו מילא, זה עלול לקרות, אם כי זה לא קורה למנהיג משופשף.
    אבל מר בנט לא מתנצל…

    חמור מזה, ראש הממשלה הישראלי הצעיר חסר הנסיון והתמיכה מראה קבל מצלמות העולם שמה שתופס את ראשו לפני תחילת הפגישה הראשונה עם המנהיג החזק בעולם, זה – המצלמות והתקשורת הישראלית…
    מר בנט לא מתנצל…

    מר בנט נסע על חשבון משלם המיסים הישראלי לנאום באום. הנאום היה מכוון לבית פנימה העולם הרים גבה. הוא ביזה אותנו כשכך דיבר בשמנו מגיעה לנו התנצלות.
    מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט ניצל את הבמה באו"ם כדי לעלוב ברופאים העומדים יום ולילה על משמרתם וזאת בעיצומה של המערכה אין לצפות ממנו שיחזור בו ויתקן מעט את הרושם, אך לפחות – התנצלות..
    אבל מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט אומר שיש להגביל את כוחם הפוליטי של החרדים. מדובר באדם שאין לו ברגע זה בסיס פוליטי כלל ועיקר… ולהם 16 נציגים ולמעלה ממליון אזרחים, אולי היתה זו פליטת פה. פליטת פה חמורה על גבול השערוריה אך תמיד אפשר לתקן אפשר הרי להתנצל…
    אבל מר בנט לא מתנצל…

    מר בנט מסתכל לכל צד ורואה הזנחה, הזנחה של שנים כלשונו הזנחה במשרדי הממשלה השונים. והרי בשנים האחרונות הוא היה השר בחלק מהם כמו במשרד החינוך ובמשרד הביטחון וכן, היה חבר קבינט… אם יש הזנחה אז גם הוא אחראי לה, אולי אם כך לשיטתו שיש הזנחה כדאי להתנצל?
    אך מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט הבטיח הבטחות רבות לבוחריו והפר אותן אחת לאחת עד כדי כך שגם בנבחרת העליונה של מפלגתו כועסים מגנים ופורשים. לטענתו הוא היה חייב לעשות זאת כי היה עליו להציל את המדינה. אבל הם, שעל גבם "הציל את המדינה" נפגעו קשות אולי שווה לומר להם מילת התנצלות?
    אבל כאמור מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט העלה לשלטון את התנועה האיסלאמית נתן להם כספים ללא סוף ושותפיו לממשלה שהוא ראשה תמכו ואף יזמו זאת, והם הם אלה שתמיד הסתכלו בזכוכית מגדל על כל פרוטה שמגיע למיעוט אחר לחרדים. הערבים גם לא משרתים בצה"ל אז אולי לפחות הגיעה השעה להתנצל בפני החרדים?
    אבל מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט היה בין הראשונים שהגיע לכל מקום חרדי לשכנע שיש לסגור את מערכות החינוך בגלל הקורונה עתה שמתפאר הוא שהכל נשאר פתוח יש מקום להתנצל בשם ממשלת ישראל בפני הגר"ח קנייבסקי שהורה בזמנו לא לסגור תלמודי תורה?
    אבל מר בנט לא מתנצל.

    מר בנט פגע קשות ברגשותיה של משפחתו של החייל בראל הי"ד שאת שמו לא זכר ואת מקום אשפוזו לא ידע ולנחם לא הגיע. מקרה כזה דורש ללא ספק התנצלות או התייחסות ובקשת מחילה.

    אבל מר בנט לא מבקש מחילה ולא מתנצל. הוא פשוט מתעלם.

    מר בנט יושב בכנסת וחברי כנסת מתיחים בפניו איך באופן אישי הוא רימה אותם אחד אחרי השני פיזר הבטחות לכל עבר והפר אותן אחת אחרי השניה
    מר בנט אומר שלא שינה את ערכיו.

    לאור מה שידוע לכולם אמירה זו יכולה להתפרש באחד משלשה דרכים:
    או שערכיו היו תמיד כאלה שהוא מציג היום, וממילא עד היום – שיקר ורימה.
    או שערכיו הם כמו שהיו אז וכשאומר שלא שינה משקר הוא ומרמה.
    או שהערך היחיד שהיה לו הוא שאיפה לאיצטלת ראש ממשלה בכל מחיר ולשם כך כדאי לשקר ולרמות
    ואם כך הן כה יפה יהיה אם יתנצל, וגם אם אינו מרגיש צורך מה אכפת לו לשקר ולהתנצל?
    אבל…
    מר בנט לא מתנצל.

    ותקצר היריעה. ואיני רוצה שמר בנט יצטרך להתנצל בפני מאזיני התוכנית על כי נגזלו מהם דקות יקרות כי הרי
    מר בנט לא מתנצל.

    היודעים אתם מי לא מתנצל?
    מי שלא בטוח בעצמו
    מי שחושש לתדמיתו כי יודע הוא כמה היא מעורערת
    מי שיודע שאם יתחיל להתנצל לא יגמור
    מי חסר חוט שדרה מוסרי

    האם על כך לא ראוי להתנצל?
    אבל מר בנט לא מתנצל.

    להאזנה לדברים:



    0 תגובות