מבקר המדינה הגיש את הדו"ח על האקלים ליו"ר הכנסת

    איתי גדסי No Comments on מבקר המדינה הגיש את הדו"ח על האקלים ליו"ר הכנסת

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש היום ליו"ר הכנסת מיקי לוי את הדו"ח על האקלים, בדבריו בוועדה אמר, "משבר האקלים כבר כאן. והטיפול הנדרש הוא לא בעוד שנים, אלא ממש עכשיו. במדינות שונות הוכרז מצב חירום אקלימי"

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא האקלים, המבקר מתניהו אנגלמן הגיש היום (שלישי) את הדוח ליו"ר הכנסת מיקי לוי והשתתף בכנס של שדולת האקלים בכנסת.

    בדבריו בכנסת אמר אנגלמן: "התמודדות אפקטיבית עם הפחתת גזי חממה והיערכות לנזקי האקלים דורשות שינוי תפיסתי. משבר האקלים אינו סוגיה סביבתית בלבד, אלא משבר מערכתי המאיים על מערכי חיים רבים. לכן הוא רלוונטי למכלול הפעולה הממשלתית".

    לדבריו, "משבר האקלים כבר כאן. והטיפול הנדרש הוא לא בעוד שנים, אלא ממש עכשיו. במדינות שונות הוכרז מצב חירום אקלימי. הן נוקטות פעולות ברמה הלאומית והמקומית, מתוך ההבנה שמשבר האקלים הוא רכיב משמעותי במפת הסיכונים".

    עוד הוסיף, "לדוגמה, בחנו אלו פעולות בוצעו להפחתת פליטות גזי חממה; בדקנו כיצד המדינה ערוכה להתמודד עם הסיכונים המקרו-כלכליים והפיננסיים הנובעים משינויי האקלים; בדקנו גם את אופן ההיערכות הארגונית של ישראל לטיפול בנושאים אלו".

     



    0 תגובות