ישראל תצטרף לתוכנית המחקר ופיתוח האירופית הגדולה ביותר

    שלמה ריזל No Comments on ישראל תצטרף לתוכנית המחקר ופיתוח האירופית הגדולה ביותר

    הישג מדיני דיפלומטי ביחסי ישראל-אירופה ובשורה לקהילה המדעית בישראל: הושלם המו"מ על הצטרפות ישראל לתוכנית HORIZON EUROPE לשנים 2021-2027

    משרד החוץ
    משרד החוץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום מו"מ ארוך ואינטנסיבי שנמשך כשנה, הושלם נוסח ההסכם להצטרפות ישראל לתוכנית המחקר ופיתוח האירופאית הורייזון יורופ, שהינה תכנית המו"פ הגדולה ביותר עם תקציב כולל של כ-95.5 מיליארד יורו.

    השלמת ההסכם מסכמת בהצלחה קמפיין מדיני דיפלומטי רחב היקף בהובלת משרד החוץ אשר ליווה את המו"מ המקצועי שהובל ע"י רשות החדשנות באמצעות מנהלת המו"פ האירופית (ISERD). במו"מ נטלו חלק משרדי החוץ, האוצר, המשפטים, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה וות"ת. השתתפות ישראל בתכנית הוריזון הינה ספינת הדגל ביחסים עם האיחוד האירופי וחברותיו.

    עם אישור נוסח ההסכם מתנהל כעת הליך אישור הדדי, בנציבות האירופית ובישראל (כנסת וממשלה) על מנת שההסכם יכנס לתוקף עוד בשנת העבודה הנוכחית. החתימה על ההסכם צפויה להיערך בדצמבר.

    ישראל משתתפת בתכניות המו"פ האירופיות מזה 25 שנה כמדינת אסוציאציה. הורייזון יורופ, שתתפרש כמו קודמתה הורייזון 2020 על פני 7 שנים, היא תכנית המחקר והחדשנות הגדולה בעולם עם תקציב של 95.5 מיליארד יורו.

    התכנית מזמנת תועלות מדעיות וכלכליות רבות הן לישראל והן לאירופה. להשתתפות ישראל בתכנית תרומה ניכרת למחקר המדעי טכנולוגי ולתעשייה עתירת הידע, למשק ולכלכלה, היא מקדמת את התעשייה הישראלית ובה בעת פותחת הזדמנויות לחדירת חברות ישראליות לשווקים אירופים.

    מעבר לזאת, להצטרפות לתוכנית קיימת חשיבות מדינית בהיבט הרחב של היחסים שבין ישראל לבין האיחוד האירופי והשותפות האסטרטגית בין הצדדים.

    הקמפיין המדיני שהוביל משרד החוץ, בשיתוף עם משרדי האוצר, המשפטים, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה , ות"ת ורשות החדשנות, אפשר לקהילת המדע והמחקר בישראל לקחת חלק בתכניות המתקדמות ביותר בתחום הקוונטום ופתח פתח להמשך שיח עם הנציבות האירופית על השתתפותה של ישראל בתכניות החלל המתקדמות של הורייזון.

    שר החוץ יאיר לפיד: "הצטרפות ישראל להורייזון מביאה איתה מקומות עבודה איכותיים, קידמה טכנולוגית, עסקים ישראלים חדשים. אנחנו ממשיכים להוביל את ישראל למחוזות חדשים של עסקים וחדשנות טכנולוגית. משרד החוץ ממשיך לייצר הזדמנויות כלכליות ומדעיות לישראל. הצטרפות ישראל להורייזן היא צעד נוסף במדינאות החיבורים, בהתקרבות לא רק לאיחוד האירופאי אלא גם למדינות יבשת אירופה וחיבור בין סקטור המדע והטכנולוגיה בארץ לעמיתיו ביבשת. זהו פן נוסף שמציב את ישראל כשחקן מרכזי בתוכנית המו"פ הגדולה והחשובה ביותר בעולם".

    שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "שמחה על סיום המו״מ להצטרפות ישראל לתכנית הוריזון החשובה. מזה 25 שנה ישראל לוקחת חלק בתכנית המו״פ האירופית המשמשת פלטפורמה אסטרטגית למחקר ומובילות טכנולוגית לישראל. סיום המו״מ לקראת כניסתה של ישראל לתכנית התשיעית, היא צעד משמעותי לאקדמיה ולתעשייה.ישראל תמשיך להביא לאירופה מצויינות מדעית, חדשנות טכנולוגית ויצירתית, בשיתוף פעולה עם מיטב החוקרים, הידע והתשתיות האירופיות".

    שר האוצר, אביגדור ליברמן: "תכנית הורייזון היא תכנית מו"פ מהמובילות בעולם, המשלבת בין מחקר מדעי מצוין לבין יזמות וחדשנות טכנולוגית. הצטרפותה של ישראל לתכנית מבטאת את החשיבות שישראל מקנה להשקעה ותמיכה במו"פ כמפתח לצמיחה כלכלית עתידית".



    0 תגובות