- רדיו קול חי - -

משפט נתניהו: "בזק ניסתה לסכל את הרפורמה, השר ארדן הורה לקדמה"

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת עדותו הראשית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר. בפתח עדותו, ברגר סיפר על רפורמת השוק הסיטונאי, העומדת בבסיס כתב האישום בתיק 4000, כשעל פי האישום נתניהו פעל לערוך בה שינויים לטובת אלוביץ ששלט בבזק.

ברגר העיד כי בבזק התנגדו לרפורמה כבר מהרגע הראשון והפעילו לחצים לסיכולה. הוא סיפר כי בזק אף הגישה עתירה לבג"ץ נגד הרפורמה, שהייתה צפויה להוביל לפגיעה של מאות מיליונים בהכנסותיה של החברה.

מנגד, סיפר ברגר, שר התקשורת דאז גלעד ארדן תמך ברפורמה והורה להמשיך ולקדמה.

לאחר מכן השר ארדן עבר למשרד אחר וראש הממשלה שנכנס לתפקיד שר התקשורת פיטר את ברגר. ברגר טען כי חלק מיישום הרפורמה היה אמור להתחיל ביום שבו פוטר.

עם תחילת עדותו של ברגר נפתח שלב חדש במשפט, שבו תנסה התביעה להוכיח את החלק של ה"תמורה" באישום השוחד, במסגרתו פעל לכאורה נתניהו למתן הטבות רגולטוריות שהיטיבו עם חברת בזק ובעל השליטה בה, שאול אלוביץ. עדותו הראשית של ברגר צפויה להסתיים כבר מחר (רביעי), אז תחל חקירתו הנגדית על ידי הסנגורים, וצפויה להימשך ימים ספורים בלבד.

אתמול סיימה את עדותה עמית אשל, שהייתה ראש דסק באתר וואלה. אשל סיפרה על התערבויות שהגיעו מלמעלה בעבודת העריכה באתר ועל כך שכל ידיעה בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, נתניהו – הייתה צריכה לעבור את אישורו של העורך הראשי.

מנגד, סנגורי הנאשמים ניסו להוכיח שהיא הייתה עוינת לנתניהו ומחזיקה בעמדות קיצוניות נגדו.