יו"ר הוועדה דחתה על הסף את הסתייגויות הליכוד – וחזרה בה

    אבי רבינא No Comments on יו"ר הוועדה דחתה על הסף את הסתייגויות הליכוד – וחזרה בה

    יו"ר הוועדה שדנה ברפורמת הכשרות דחתה על הסף את ההסתייגויות שהגיש ח"כ קרעי לאחר שזה איחר לדיון בדקה אחת בלבד. לאחר הסערה שהתעוררה – יו"ר הוועדה חזרה בה. שתי הסתייגויות של ח"כ מקב התקבלו

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער במיוחד בנושא רפורמת הכשרות בוועדה לענייני שירותי דת יהודיים של הכנסת: בתחילת הדיון קבעה יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) כי ההסתייגויות של ח"כ קרעי, נדחו על הסף ולא יעלו להצבעה, זאת בשל האיחור שלו בהגעה לדיון הוועדה. לטענת קרעי, הוא איחר בדקה אחת בלבד. מאוחר יותר, ובעקבות הסערה שהתחוללה – הסכימה יו"ר הוועדה להעלות להצבעה את אותן הסתייגויות.

    בפתח הדיון, זעם קרעי וסיפר כי בלשכת השר ליברמן 'איימו' עליו שיסיר את ההסתייגויות: "התקשרו אלי מהלשכה של ליברמן ואיים עלי שאוריד את כל ההסתייגויות. אני לא מוכן לבריונות הזו"

    ח"כ יואב קיש התפרץ על יו"ר הוועדה: "את שפויה? מה את עושה פה? לא מתייחסים ככה לכנסת ישראל. הגיעו דקה אחרי, ואת מנצלת את הכוח שלך לרמוס את הייעוץ המשפטי כי קשה לך קצת בכנסת. את סופרת לנו שניות. אין לך בושה? אל תבזי את המוסד הזה. שכחת מזה דמוקרטיה".

    ח"כ אורי מקלב אמר: "מה שקורה כעת בוועדה משקף את מה שמתרחש בוועדה מיום היווסדה. אין פה סדרי דיון, אין שקיפות, מה שקורה בוועדה כעת זו חקיקה חפוזה ושיטחית שאינה משקפת את המציאות. החוק אינו ישים. כל מי שראה את תהליך החקיקה מבין שכל חוק זה במהותו הינו חוק פרסונלי, כל השינויים שהגיעו תוך כדי הדיונים הינם פרסונליים עבור גוף אחד איתו עובד השר כהנא".

    לאחר הפסקה והתייעצות, הודיעה יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי כי הסתייגויות סיעת הליכוד שהוגשו להצע"ח 'ייעול הכשרות' יחזרו להצבעה בוועדה.

    לאחר מכן נרשם ניצחון לאופוזיציה, כאשר הוועדה קיבלה שתי ההסתייגויות של ח"כ מקלב: "זה מראה כמה החקיקה לא מקצועית, אנחנו היינו צריכים לתקן את הטעויות של הקואליציה". אחת ההסתייגויות עסקה בכך שיתאפשר גם למועצות דתיות להעניק תעודות כשרות.



    0 תגובות