כך תגדילו את כמות אנזימי העיכול בתזונה שלכם

    עפר גדנקן No Comments on כך תגדילו את כמות אנזימי העיכול בתזונה שלכם

    מערכת עיכול בריאה מסייעת לבריאות כללית טובה יותר. הוספת אנזימי עיכול לארוחה עשויה להפחית תסמינים ואף כאבים שמקורם בהפרעות במערכת העיכול

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרעות ומחלות שונות במערכת העיכול נפוצות מאוד בשנים האחרונות ונגרמות, בין היתר, בגלל תזונה לא מאוזנת, אורח חיים לא בריא וזיהום סביבתי שעלולים לגרום לדילול האנזימים בגוף, שהם בעלי תפקיד משמעותי בתהליך העיכול. ואולם גם אכילת מזון בריא ושמירה על תזונה נכונה יכולות להשתבש, אם במערכת העיכול חסרים אנזימי עיכול.

    תפקידם של האנזימים במערכת העיכול הוא לפרק את המזון לחלקים קטנים ולשחרר את רכיבי התזונה שיש בהם, כך שיוכלו להיספג למחזור הדם. לשם כך משתמשת מערכת העיכול ביותר מעשרים אנזימים שמקורם בקיבה, בלבלב ובמעי הדק.

    אמנם רוב האנזימים מיוצרים ע"י הגוף , אך פירות, ירקות ודגנים הינם מקור נוסף חשוב לאנזימי עיכול, בתנאי שהמזון טרי ושהאנזימים שבו לא התפרקו בתהליך ההכנה. למעשה, האנזימים במזון מבושל, משומר, מיובש, מוקפא, מוקרן או מעובד נפגעים והם פוגעים באספקת האנזימים של הגוף.

    כדי להגדיל את כמות האנזימים שמקבלים ממזון, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

    עדיף להימנע ככל האפשר מאכילת מזון מהיר, מוכן או מעובד, שהינו בעל ערך תזונתי נמוך וכמות אנזימים נמוכה. קחו בחשבון שמשך בישול קצר יותר מפחית את הרס האנזימים במזון.

    אכילת מספר ארוחות קטנות במקום ארוחה אחת גדולה תתרום לפעילות ולתפקוד יעילים יותר של אנזימי העיכול.

    כדאי להרבות באכילת מזונות מותססים, כגון יוגורט, כרוב מוחמץ וגבינה המכילים פרוביוטיקה המסייעת גם היא בתהליכי העיכול ולהפחית בצריכה של מוצרי סויה, בוטנים וקטניות ללא חימום או בישול מכיוון שהם מכילים מעכבי אנזימים.

    דרך נוספת היא נטילת תוספי אנזימים לעיכול שיכולים לשפר את כמות והרכב האנזימים בגוף.

    התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.



    0 תגובות