הרב בן נון: "חלק מרבני צוהר חזרו בהם מהתמיכה ברפורמה"

    אסתי פלד No Comments on הרב בן נון: "חלק מרבני צוהר חזרו בהם מהתמיכה ברפורמה"

    רב היישוב שילה לשעבר הרב אלחנן בן נון בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר את הבעיות הקשות בכשרות לאור הרפורמה המסוכנת שעתידה לעבור בקרוב בכנסת וקורא לשר הדתות לשבת עם הרבנים

    צילום: פלאש 90
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב היישוב שילה ומרכז הכשרות בבנימין לשעבר הרב אלחנן בן נון התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס לרפורמה להרס הכשרות והבהיר את הבעיה בכשרות שתהיה אחרי הרפורמה "אנשים צריכים לדעת שתפקיד של הרבנים זה רק לכתוב את הכללים, אם אין גוף שמטפל באכיפה ויודע לטפל באכיפה, גוף מנהלי לא יודע לטפל בענייני כשרות שזאת הייתה תפקידם של המועצות הדתיות".

    הרב הסביר את הבעיה הגדולה ברווח הכלכלי של תאגידי הכשרות, "הבעיה החמורה כאן היא שהתאגידים הם כלכליים ואחד ההוצאות הגדולות היא על שעות ההשגחה של אלפי משגיחים, אם גוף כשרות צריך להיות רווחי ואז האינטרס שלו זה להקטין את שעות ההשגחה ויש כאן תלות שמי שקובע את שעות ההשגחה וזו תלות חמורה הלכתית וטוהר המידות".

    הרב פנה לרבני צוהר והבהיר כי חלקם אינם תומכים כעת ברפורמה, "במסמך של רבני צוהר אפשר לראות שהם מתייחסים לא רק לקווים עקרוניים, אבל כתוב שם שהם מגבים את היוזמה של שר הדתות שיצאה לאור לפני כשלושה חודשים, רוב הרבנים לא היו מודעים לסעיפים של החוק ולפחות 6 מהם מתנגדים לרפורמה כי לא על זה דובר. בתקשורת מוצג כאילו רבני צוהר תומכים בזה אבל בכלל לא היה אצלם דיון על הרפורמה".

     

     



    0 תגובות