נדחו הצעות האי אמון: "ההחלטה על היתרי העבודה מסוכנת לכל אזרח בישראל"

    איתי גדסי No Comments on נדחו הצעות האי אמון: "ההחלטה על היתרי העבודה מסוכנת לכל אזרח בישראל"

    הקואליציה דחתה את הצעות אי אמון שהגישו ש"ס, הליכוד והציונות הדתית

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

    ההצעת אי אמון של הליכוד בשל "החלטת הממשלה בנוגע לאישור שר הביטחון להסדרת מעמדם של 4,000 פלסטינים בגדה" נדחתה לאחר הצבעה שמית ברוב של 64 מתנגדים לעומת 49 תומכים.

    בנוסף, הצעת אי אמון של ש"ס בשל התנהלות ה"ממשלה המטילה מיסים ומתנכלת לחלשים ולמוחלשים" נדחתה לאחר הצבעה שמית ברוב של 58 מתנגדים לעומת 55 תומכים.

    כמו כן, הצעת אי אמון של הציונות הדתית בשל "ממשלת בנט-עבאס מחלקת את ירושלים כאשר נכנעת לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים בירושלים נדחתה ברוב של 64 מתנגדים לעומת 47 תומכים.

    ח"כ יולי אדלשטיין הציג את הצעת הליכוד ואמר: "הממשלה בכוח מחזירה את הנושא הפלשתיני לסדר היום, דוחפת אותו קדימה אחרי שהצלחנו כבר לשכנע את העולם עד כמה שזאת ריצה במבוי סתום אל תוך הקיר".

    אדלשטיין הוסיף כי "ההחלטה הזאת של 4,000 אישורים היא לא החלטה תמימה, היא לא החלטה הומניטרית, היא לא החלטה שכפי שאמרתי בונה איזשהו שיח או דו-קיום. זאת כניעה, וזאת החלטה שמסוכנת לכל אזרח במדינת ישראל".

    סגן שר הביטחון אלון שוסטר השיב: "מהומה על לא מאומה, שר הביטחון החליט לאשר רישום של 4,000 פלסטינים שנמצאים מזה עשרות שנים בשטחי יהודה ושומרון, ללא תיעוד, זו הנקודה. מדובר בצעד הומניטרי, שאנחנו גאים בו, ממדרגה ראשונה, צעד שמסייע לאוכלוסייה וגם מחזק את היציבות ואת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. צעד שמצטרף לעוד שורה של פעולות, כמו הגדלת מספר הפועלים מיהודה ושומרון ומעזה אישור בנייה פלסטינית בשטחי C באזורים שאינם פוגעים בביטחון ובאינטרס הישראלי, וחיזוק התיאום עם הרשות הפלסטינית, לרבות מפגשים עם אבו מאזן ומנהיגים נוספים שיש לנו אינטרסים בחיזוקם ובתיאום עימם גם אם הם לא אוהבי ציון"

    השר מתן כהנא השיב בשם הממשלה על הצעת סיעת הציונות הדתית לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים בירושלים ואמר: "עמדתם של ראש הממשלה ושר החוץ היא שאין מקום לקונסוליה אמריקנית שמעניקה שירותים לפלשתינים בירושלים. פעלה קונסוליה כזו בעיר וניהלה משם פעילות מדינית ענפה מול הפלשתינים היא אנומליה שאין לחזור אליה. העמדה הזו הובאה בפני האמריקאים מספר פעמים".



    0 תגובות