יהדו"ת על מתווה הכותל: "יחד עם רבבות אלפי ישראל נגן בלא פשרות על הכותל"

    אבי רבינא No Comments on יהדו"ת על מתווה הכותל: "יחד עם רבבות אלפי ישראל נגן בלא פשרות על הכותל"

    בהודעה חריפה מטעם יהדות התורה, הובהר כי יאבקו בכל הכוח כנגד מתווה הכותל המקודם בשיתוף ראש הממשלה בנט ושר הדתות כהנא. בהודעה נמסר כי "נתייצב עם עם ישראל הנאמן לה' ולתורת ישראל, ונעמוד כחומה בצורה נגד הכוונות הזדוניות של הרפורמים והקונסרבטיבים"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלת השנאה והרס הדת: שר התפוצות נחמן שי מסר אמש (ראשון) את ההודעה על הכוונה לקיים את "מתווה הכותל" לשולחן הממשלה ולביצוע מיד לאחר העברת התקציב, את הדברין אמר שי בישיבה בכנסת, שבה הוכרז על הקמת “השדולה לחופש דת והתחדשות יהודית פלורליסטית".

    הוא ציין כי "ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הדתות מתן כהנא, יחד עם רה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, כמו רבים מחברי הממשלה, תומכים בכך, ולמעשה קיים קונצנזוס מלא בממשלה בנושא זה".

    בהמשך לכך, יו"ר העבודה השרה מירב מיכאלי אמרה היום כי היא רוצה להשתלט על כל כותל ולא רק להסתפק ברחבה אחת, "לא צריך להשתדל בעניינו של הכותל רק ליהדות התפוצות, העובדה שרוב אזרחי ישראל התרגלו לעובדה שהכותל המערבי הוא סוג של בית כנסת חרדי היא קלקול שבטעות גדולה ייסודו, ולכן לא מספיק לעשות רחבה שוויונית יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב".

    בישיבת סיעת יהדות התורה הודיעו בתגובה להודעתו של השר שי, כי חבריה כי יתנגדו בתוקף ויאבקו בכל כוחם נגד הכוונה לקיים את "מתווה הכותל", תוך העמדת החלק הדרומי של רחבת הכותל המערבי לידי הרפורמים והקונסרבטיבים.

    עוד נאמר בהודעת יהדות התורה "כי הרפורמים והקונסרביטיבים מנסים לנעוץ טלפיהם בקודש הקודשים של העם היהודי, ולהשיג דריסת רגל בכותל המערבי הקדוש. בכך הם ממשיכים בפעילות שלהם בנושא זה, שהתחילה בהתכנסויות מעורבות בכותל המערבי, אחר כך בהתגנבויות מעורבות עם ספר תורה, ועכשיו בכוונה לקבל שטח קבוע ברחבת הכותל המערבי, וכפי שהתבטאו "לשחרר את הכותל".

    חברי הסיעה הודיעו, כי "יחד עם רבבות אלפי ישראל בארץ ובעולם, עם כל מי שחרד בליבו ובנפשו לקדושת הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, נגן בלא פשרות על הכותל המערבי וקדושתו, ולא נאפשר לחלל אותו. נתייצב עם עם ישראל הנאמן לה' ולתורת ישראל, ונעמוד כחומה בצורה נגד הכוונות הזדוניות של הרפורמים והקונסרבטיבים".

    בסיום הודיעה סיעת יהדות התורה כי חבריה ייאבקו במיוחד נגד הרפורמי ח"כ גלעד קריב בהופיעו בראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי עם ספר תורה.



    0 תגובות