המלחמה האחרונה לקראת הרפורמה להרס הכשרות: להפריט את מערכת המשפט

    איתי גדסי No Comments on המלחמה האחרונה לקראת הרפורמה להרס הכשרות: להפריט את מערכת המשפט

    מעל 5,000 הסתייגויות נשלחו לוועדה לשירותי דת לקראת הדיונים האחרונים לקראת ההצבעה על הרס הרבונת הראשית. בין ההסתייגויות מוצע כי שר האוצר שמוביל יחד עם שר הדתות את הרפורמה יתחייב להצהיר כי הוא שומר כשרות. בנוסף ח"כ אשר מציע לקרוא רפורמה החוק להרס הרבנות הראשית לישראל

    צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמה להרס הכשרות: מחר (שלישי) תתכנס הוועדה לשירותי דת יהודיים לדיון אחרון, שביעי במספר, לקראת הצבעות על רפורמת הכשרות שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן.

    החכי"ם החרדים שמגדירים את הרפורמה כ"חורבן הרבנות הראשית" נערכים לקרב המאסף ושולחים הסתייגויות רבות, בחלקן מהותיות מתוך תקווה כי משהו מהן בכל זאת יאושר וימזער במעט את נזקי הרפורמה, חלקן גם כהטרלות שנועדו להתיש את הקואליציה.

    ח"כ יעקב אשר שהשתתף בכל הדיונים בוועדה שיגר הבוקר שלל הסתייגויות על עשרות סעיפי החוק, להלן כמה מהנקודות העיקריות שבהן לצד שלל עקיצות ששוגרו כנגד יוזמי הרפורמה, השרים מתן כהנא ואביגדור ליברמן.

    כך לצד הסתייגויות רבות המבקשות למנוע מינוי רבנים שאינם מוסמכים בתחום הכשרות, להוסיף את רבני המושבים הקטנים למוסמכים לתת כשרות בהתאם להחלטת הרה"ר ולעגן את הסמכות ההלכתית, הציע אשר לשנות גם את סעיף מטרת החוק ולהגדיר אותו במפורש כ"חוק שנועד לביטול מעמד הרבנות הראשית בארץ ישראל אשר נוסדה עוד בימי המנדט הבריטי ביום ט"ז באדר א' התרפ"א לאחר שהממשל הבריטי ראה צורך וחובה בהקמת מוסד הרבנות בארץ ישראל".

    עוד עוקץ אשר בהשראת מדיניות ההפרטה כשהוא מבקש להסביר את האבסורד שיש בהפרטת שירותי הכשרות, ומציע לקבוע כי "לאחר יישום החוק, ייבחן הצורך בייעול מערכת המשפט בישראל על ידי הפרטתה באופן שכל שלושה חברים בלשכת עורכי הדין ושופט לשעבר יוכלו לקבוע תקן להליך שפיטה".

    כמו כן, בסעיפים בהם ביקשה הממשלה לקבוע כי מינויי גופים מוסמכים לכשרות ייקבעו "בהסכמת שר האוצר", מבקש אשר לשנות את הנוסח ולכתוב כי הדבר ייעשה "בשיתוף פעולה בין שר האוצר ממפלגת ישראל ביתנו לשר מתן כהנא אשר מחריב במו ידיו את מוסד הרבנות שנוסד ע"י הראי"ה קוק". כמו כן מבקש הוא כי שר האוצר "יצהיר על כך שהוא שומר כשרות על פי ההלכה היהודית".

    ברוח משעשעת משהו, מוצעת בהסתייגויות של ח"כ אשר גם דרך תשובה… עבור השר מתן כהנא. "אם שר הדתות יבין בסופו של דבר, לאחר שהחוק יעבור, את הטעות הקשה שהוא גורם למסורת ישראל, להלכה, ולמוסד הרבנות הראשית הוא יהיה רשאי לבטל את החוק בלא אישור ועדה…".

    נקודה נוספת נוגעת בטענת משרד האוצר כי הרפורמה תוביל להוזלת יוקר המחיה, אשר מבקש אם כן לקבוע כי "בתום תקופת הוראת השעה תיבחן השפעת החוק על ייקור מחירי מוצרי המזון ובאם יתברר שאכן החוק הוביל לייקור לא תוארך הוראת השעה…".



    0 תגובות