מקורבי ארדואן: חוליית המוסד פעלו לחזק את האופוזיציה

    שלמה ריזל No Comments on מקורבי ארדואן: חוליית המוסד פעלו לחזק את האופוזיציה

    חמישה עשר סוכני המוסד שנעצרו על פי טענת כלי תקשורת טורקים המקורבים לנשיא ארדואן יצרו קשר עם גורמי אופוזיציה שחתרו להפיל את השלטון

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתון 'סבאח' הטורקי המקורב לארדואן מביא פרטים נרחבים על חשיפת רשת המוסד לכאורה בטורקיה, שריגלה אחרי מחבלי חמאס במדינה בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון הישראלים.

    לפי הדיווח, כל 15 העצורים הם ערבים והם עמדו בקשר עם קציני המודיעין של ארגון הביון "המוסד" ובאמצעות כמה תוכנות שהועברו אליהם ובעזרתן העבירו את המידע שאספו בתוך שטחי טורקיה.

    עוד לפי הדיווח, במבצע איתור הסוכנים, שהיה לדבריהם הגדול ביותר מאז חקירת רצח חשוקג'י בדובאי, נטלו חלק 200 מאנשי המודיעין הטורקי. העצורים פעלו במסגרת הרשת לפחות כשנה והם התפרסו על פני כמה ערים ומחוזות שונים – שלשה בכל תא שטח.

    ואכן, היום בצהרים, טורקיה חשפה  את תמונותיהם ושמותיהם של חמישה עשר בני אדם אותם עצרה המשטרה הטורקית בטענה כי שימשו סוכני מוסד ישראלים.

    כל העצורים ממוצא ערבי, על פי הדיווח בכלי תקשורת רשמי העצורים ריגלו אחר מתנגדים לישראל ואף ריגלו אחר תנועת האופוזיציה במדינה שניסתה לבצע הפיכה בשנים האחרונות.

    בנוסף, דווח כי אחד מאנשי הרשת נתן לישראל פרטים על האופוזיציה הטורקית – כלומר ישראל ניסתה לכאורה להבין תהליכי עומק שעוברים על טורקיה, ואולי ליצור קשר עם מתנגדי הנשיא, רג'יפ טאיפ ארדואן.



    0 תגובות