- רדיו קול חי - -

צאצאי הנאצים הגיעו להתנדב ב'עדי נגב-נחלת ערן'

קרוב לשמונה עשורים לאחר השואה הנוראה, צאצאים של גרמניים נאצים, הגיעו בימים האחרונים לישראל, על מנת להתנדב ולסייע לאנשים מוגבלויות בכפר השיקומי 'עדי נגב – נחלת ערן'. מדובר בפרויקט שמרכז מתנדבים מכל העולם המגיעים להתנדב בכפר. חלק מהמתנדבים כאמור מגיע מגרמניה ומתנדבים אחרים מגיעים ממדינות כמו הולנד, ארצות הברית וקולומביה.

במהלך התקופה, עובדים המתנדבים במחלקות השונות בכפר השיקומי: בבית הספר לחינוך מיוחד, במרכז לשיקום יום, מחלקת סיעודי מורכב, מתחם הספארי, חוות הסוסים הטיפולית ובמרכז התעסוקה. העבודה מתבצעת יחד עם אנשים עם מוגבלויות אשר הם רואים בהם כשווים.

המתנדבים הגרמנים מגיעים לישראל במסגרת פעילות בארגון "מצעד החיים", ארגון של צעירים וצעירות גרמניים שהסבא והסבתא שלהם לקחו חלק בתוכניות הרצחניות של הגרמנים הנאצים. הצעירים מגיעים לכאן מתוך רצון לתקן ולו במעט על האסון הנורא שהמיטו אבותיהם על העם היהודי.

רכזת המתנדבים מחו"ל במרכז עדי הגב' מיכל שני: "מזה 3 שנים אני בתפקיד ניהול התכנית ואני זוכה לפגוש צעירים יוצאי דופן מכל העולם שלוקחים חלק בזכות שניתנה לנו להעניק, כבוד ואיכות חיים לדיירים ולתלמידים שלנו עם מוגבלויות קשות. החוויה שלהם בעדי נגב והמפגש עם ישראל מראה להם את החלק היפה של הנתינה. את החוויה ואת הרושם החיובי על ישראל, הם מספרים כאשר הם חוזרים חזרה לארצות מוצאם'.

האלוף (במיל') דורון אלמוג, יו"ר ומייסד "עדי נגב – נחלת ערן": צעירי "מצעד החיים" המתנדבים בעדי נגב נחלת ערן באים לעשות תיקון. כנכדים ונינים לסבים וסבתות שהיו חברים במפלגה הנאצית שהשתתפו בהשמדת העם היהודי, הם מחויבים לתיקון עולם. התנדבותם בעבודה יום יומית עם המוגבלים ביותר והפגועים ביותר היא מעשה כפרה יום יומית. חתירה מתמדת לחברה טובה יותר המעניקה אהבה ואיכות חיים לחלשים ביותר כמבחן אנושי עליון.