התוקפים נעצרו, אך התיק נסגר בטענה 'טרם אותרו חשודים'

    ישראל רובין No Comments on התוקפים נעצרו, אך התיק נסגר בטענה 'טרם אותרו חשודים'

    בני מיעוטים תקפו שני אחים יהודים בירושלים, וכוח משטרה שהגיע למקום עצר ארבעה מהתוקפים. אולם לתדהמתם עודכנו האחים כי התיק נסגר היות ו'טרם אותרו חשודים בביצוע העבירה'. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "הנפגעים ציפו שהתוקפים יעמדו לדין. לצערנו זה לא קרה, אבל אנחנו נדאג שזה יקרה" | המשטרה: "החקירה נמשכת"

    צילום: דוברות משטרת ישראל
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני אחים יהודים הותקפו על ידי בני מיעוטים סמוך לעיר דוד, ואחד מהאחים אף נזקק לטיפול רפואי בבית חולים. כוח משטרה שהגיע למקום עצר ארבעה מהתוקפים, אולם לאחרונה נדהמו האחים להתעדכן כי תיק החקירה נסגר היות ולא נמצאו חשודים במעשה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים פנה למשטרה בבקשה לפתוח את התיק מחדש.

    התקיפה אירעה לפני כחודש וחצי, עת חזרו שני האחים מסליחות בכותל המערבי. התוקפים בני המיעוטים התגרו באחים וקיללו אותם, ולאחר מספר דקות החלו תוקפים אותם באלימות. כתוצאה מהתקיפה נשבר אגודלו של אחד האחים וראשו נחבל מחפץ כהה, והוא הובהל למיון להמשך טיפול. המשטרה שהגיעה למקום האירוע, עצרה מספר חשודים במקום.

    לאחרונה קיבלו האחים לתדהמתם הודעה ממשטרת ישראל כי תיק התקיפה נגדם נסגר, זאת בשל אי מציאת חשודים בביצוע העבירה. האחים שהיו עדים למעצר התוקפים בשטח, פנו בבהילות למשטרת ישראל בבקשה לפתיחה מחודשת של התיק.

    עורך דינם של האחים חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב דחוף למשטרה בבקשה לפתוח את התיק מחדש. במכתבו הביע את תדהמתו מעילת סגירת התיק "במוצאי השבת המדוברת תקפו באכזריות מספר בני מיעוטים את מרשיי וחבריהם רק בשל היותם יהודים. התוקפים נעצרו על ידי כוח משטרה שהגיע לשטח מיד עם סיום האירוע. לאחר ארבעה ימים נשלח על ידי מכתב ייצוג ובו בקשה לפעול למיצוי הדין עם חשודים ובקשה לעדכון במצב התיק. מאז בקשתי לעדכון, עבר כמעט חודש מאז האירוע החמור וטרם קיבלנו כל מענה".

    לדבריו, האחים שנפגעו באירוע התקיפה, נדהמו לגלות את נסיבות סגירת התיק "לאחרונה גילו מרשיי באמצעות המערכת לנפגעי עבירה כי התיק שבנידון נסגר "מפני שלא נתפסו חשודים במעשה". תדהמתם של מרשיי רבה מאוד משום שלא יתכן שלא נמצאו חשודים, שהרי התוקפים נתפסו כבר בשטח. בנוסף מקום התקיפה מצולם ב-360 מעלות ואין כל סיבה כי התוקפים לא יבאו על עונשם", תמה עו"ד בלייכר.

    בסיום המכתב דרש עורך דינם של הנתקפים לחדש את החקירה "לא יתכן כי במדינה מתוקנת המתיימרת להיות מדינת חוק, תוקפים בנסיבות מחמירות ממניע טרוריסטי כגון במקרה דנן ימשיכו בחייהם ללא כל גמול ועונש על מעשיהם. אבקש לפתוח את התיק לאלתר, לעצור את התוקפים ולהעמידם לדין", נאמר במכתבו.

    עו"ד בלייכר מסר בעקבות סגירת התיק "מדובר באירוע מקומם מאוד, פעם נוספת תוקפים יהודים רק בשל היותם יהודים בירושלים. ובאירוע כאן מדובר על כך שהיו עצורים בשטח, ובכל זאת התיק נסגר. הציפייה של נפגעי העבירה הייתה כי אותם תוקפים יועמדו לדין בגין תקיפה אנטישמית. לצערנו זה לא קרה, אבל אנחנו נדאג שזה יקרה".

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח במשטרה נפתחה חקירה. בעקבות הערר שהוגש על סגירת התיק, קצין החקירות הממונה הורה על המשך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת והחקירה נמשכת בימים אלו".



    0 תגובות