למרות ביקורת אמריקנית: הארגונים הפלסטינים יוגדרו כעוסקים בטרור

    קובי פינקלר No Comments on למרות ביקורת אמריקנית: הארגונים הפלסטינים יוגדרו כעוסקים בטרור

    משרד הביטחון הגדיר חמישה ארגונים פלסטיניים "אזרחיים" כארגוני טרור לאחר שנחשף כי הם עוסקים בפעילות עוינת | הממשל האמריקני תוקף את ההחלטה וטוען כי ההחלטה לא תואמה עימו | בכירים במשרד הביטחון מנמקים את ההחלטה וחושפים את פרצופם האמיתי של הארגונים של הארגונים

    זירת פיגוע טרור צילום: Gershon Elinson/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי  והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור, אשר אושרה על ידי הגורמים המשפטיים, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של ״החזית העממית לשחרור פלסטין״ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור.

    ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו. שמות הארגונים: ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים – סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).

    ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חז"ע רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור.

    גופים אלו משמשים כיסוי לקידום פעילות ארגון החזית העממית ולמימונו. בהתאם להנחיות מפקדת הארגון, שיוכם לארגון מוסתר מסיבות ביטחוניות הנוגעות לחשש מפני נקיטת צעדי אכיפה על-ידי גופי ביטחון בארץ ובעולם.
    בהיבטי המימון, ארגונים אלה, הנשלטים על ידי החזית העממית, משמשים מקור מרכזי עבור מימון פעילות הארגון בכללותו ונוטלים תפקיד משמעותי בבניין הכוח והתעצמות ארגון הטרור. הארגונים שהוכרזו קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בינ"ל, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה.

    כספים אלו שימשו את החזית העממית לתשלומים למשפחות אסירים ביטחוניים ו-״שהידים״, משכורות לפעילים, גיוס פעילים, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילות החזית העממית בירושלים והפצת מסרים ואידאולוגיה של הארגון.

    בעקבות הכרזה של שר הביטחון, דובר משרד החוץ האמריקני הודיע כי ארה"ב תבקש מישראל הבהרות בעניין ההכרזה על ששת ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" ביהודה ושומרון כארגוני טרור. לטענתו ישראל לא נתנה לארה"ב התרעה מוקדמת על הצעד שגרר ביקורת מצד האו"ם וארגוני זכויות אדם.

    גורם ביטחוני חושף בעקבות הצו על ששת מוסדות החזית העממית, עליהם חתם שר הביטחון ונימק את ההחלטה לבחירת הארגונים הללו ואת מה שעמד מאחוריהם. לדבריו, גורמים בממשל האמריקאי עודכנו מבעוד מועד בכוונה לבצע את ההכרזה וקיבלו לידיהם מידע מודיעיני בנושא.

    ששת המוסדות המדוברים פועלים כרשת מאורגנת תחת דירקטיבת ההנהגה של ארגון החזית העממית, שפועל והיה מעורב בהוצאה לפועל של פיגועי טרור. הגורם הבכיר טוען כי במסגרת חקירת שב"כ שלפני חודשים מספר נחשפו פרטים רבים אודות אופן גיוס הכספים של הארגונים והשימוש בהם לסיוע לצורכי הארגון.

    במסגרת החקירה ומידע נוסף שהצטבר – תועדו ישיבות רבות של בכירי החזית העממית, לרבות של פעילי טרור, במוסדות המדוברים. פעילי טרור רבים, בהם מורשעים בטרור, הועסקו על ידי הארגונים בשכר. הארגונים זייפו מסמכים לצורך גיוס תרומות והמשך הפעלתם על פעילויות שלא התקיימו.

    מלבד הדברים החמורים, במסגרת פעילות הארגונים מגויסים פעילים לזרוע הצבאית של החזית העממית. ואף הארגונים מהווים "עורק החיים" של החזית העממית לגיוס כספים ופעילים, ואף מלבינים כספים לטובת החזית העממית.

    אחד הנחקרים בנושא שהיה חבר בארגון אמר לאנשי החקירה והתייחס באופן ספציפי לששת המוסדות שהוכרזו: "המוסדות המשתייכים לחזית העממית, קשורים זה לזה ומהווים עורק החיים של הארגון מבחינה כלכלית וארגונית. כלומר- בהלבנת כספים ומימון פעילות החזית העממית."

    דוגמאות לפעילות הארגונים ועדות החקלאות: האחראים על הוועדה מטעם החזית העממית עד למעצרם היו עא ראזק פארג' וסאמר ערביד, שניהם חברים בזרוע הצבעית שביצעה פיגועי טרור לרבות פיגוע הטרור שבו נרצחה רנה שנרב. המוסד שותף לפרויקטים של החזית העממית כמו פרויקט כנעאן ומעורב ברכש נכסים שאמורים להניב הון לשימוש החזית העממית.

    מרכז ביסאן: האחראי על המוסד עד מעצרו היה אתעראף רימאוי – חבר בתשתית הצבאית שביצעה פיגועי טרור לרבות הרצח של רנה שנרב. במשרדי המוסד התבצעו פגישות של פעילים צבאיים של החזית העממית.

    מוסד אלצ'מר: מוסד שהוקם על ידי בכירי החזית העממית במטרה לטפל באסירים הביטחוניים ובבני משפחותיהם. הקמתו נועד להעביר מסר לפעילי החזית העממית לפיו הארגון אינו זונח את מי שביצעו פעולות טרור נגד ישראל. הארגון העביר מסרים והנחיות מטעם החזית העממית לאסירים בכלא. משרדי המוסד משמשים לפעילות ומפגשים עם ראשי החזית העממית.

    שרת הפנים, איילת שקד בתגובה להכרזה  על ארגוני ״זכויות אדם״ פלסטיניים כארגוני טרור:
    ״פעולה חשובה של שר הביטחון, בני גנץ בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב״כ והמט״ל. כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף״.



    0 תגובות