ראה"מ בנט לנשיא פוטין: "רואים בך ידיד אמת של העם היהודי"

    שלמה ריזל No Comments on ראה"מ בנט לנשיא פוטין: "רואים בך ידיד אמת של העם היהודי"

    על רקע המתיחות מול איראן והחשש מהגבלת הפעילות הצבאית בסוריה, ראה"מ בנט נפגש לראשונה עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין בעיר הנופש סוצ'י. בפתח הפגישה אמר בנט לפוטין, "נדבר על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית"

    צילום: ניר שרף \ לעמ
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט נפגש היום (שישי) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לראשונה בעיר סוצ'י, רוסיה. כפי שהיה בתקופת נתניהו, אל הביקור התלווה שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שהשתתף בעבודה ההכנה לביקור ולוקח חלק בפגישה בין המנהיגים.

    הביקור מגיע על רקע המתיחות ההולכת וגדלה מול איראן ועל הבקשה הישראלית להמשיך את שיתוף הפעולה מול איראן על אדמת סוריה. נציין כי רק ביממה האחרונה הגיע רמטכ"ל איראן לפגישה מיוחדת עם בכירי הצבא ברוסיה.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר לנשיא בפתח הפגישה: "היחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד".

    עוד הוסיף, "אנחנו זוכרים היטב את העבר, את ההתגייסות המופלאה של האומה הרוסית ושל הצבא האדום להבסת הנאצים במלחמת העולם השנייה".

    בנט התייחס לקשר הישראלי רוסי ואמר, "אני מצפה גם לשוחח על שלל נושאים בהווה, לחזק את הקשר של המדינות בתחום הכלכלי, בתחום הטכנולוגי, המדעי והתרבותי. יש לנו בישראל מיליון שגרירים, מיליון ישראלים דוברי רוסית שמהווים תרומה עצומה לתרבות הישראלית, למנטליות שהם מביאים איתן, מנטליות של עבודה קשה, של עוצמה, של חוזק. זו תרומה מאוד גדולה למדינת ישראל".

    בנט פנה לפוטין ואמר, "אני אספר לך סיפור קצר מהשבוע, ביקרתי חייל פצוע בבית חולים ממוצא רוסי, הוא נפצע קשה פעם שנייה בשנה. אמרתי לו ׳אני ראש ממשלת ישראל, איך אני יכול לעזור לך? מה אתה רוצה?׳, והוא אמר לי ׳אני רק רוצה לחזור ליחידה שלי כדי להילחם".

    בנט הוסיף, "אנחנו גם נשוחח על חיזוק הכלכלה. כמו שאדוני הנשיא אמר, אנחנו יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הסחר וחייבים לעשות את זה. נדבר גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית" הבהיר בנט.

    בסיום דבריו אמר ראש הממשלה, "מילה אחרונה – כל היחסים האלה, כל הדיון יהיה מושתת על הקשר העמוק בין שתי המדינות, בין שתי האומות, שאתה הובלת אותו ב-20 השנים האחרונות. אני יכול לומר לך בשם אזרחי ישראל, שאנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי. תודה רבה".

     



    0 תגובות