משמשו של הרב שך: "היה עסוק כל כולו בתורה"

    אסתי פלד No Comments on משמשו של הרב שך: "היה עסוק כל כולו בתורה"

    הגאון הרב רפאל וולף סיפר: "באחת הפעמים שהלכתי לטייל איתו בליל שבת, ואני אומר לו – הראשיב'ה פעם סיפר לי שהיה מטייל בשבתות לבד והיה מכין את השיעור -, אז הוא אומר לי 'מה אתה חושב אני עושה עכשיו'?. בזמן שטיילנו ודיברנו הוא חשב על השיעור והכין אותו"

    הרב אלעזר מנחם מן שך זצוק"ל צילום: Moshe Shai/FLASH90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הרב רפאל וולף, שזכה לשמש בקודש את מרן הרב שך זצ"ל שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית: "הרב היה רק תורה תורה ותורה. השאר אפילו לא היה תפל. לא יכולת לדבר איתו סתם, או על תורה או על מצוות".

    הוא סיפר: "אם היה ניגש אליו ילד בשבת שיבחן אותו על פרשת השבוע, אחרי שבת הוא היה כותב לילד פתק לרב'ה וחותם בשם 'אלעזר מן שך'. כל בת בסמינר אור החיים בבני ברק ידעה שאם יש לה איזו בעיה היא יכולה לדפוק בדלק והרב שך יעזור. אבל כל זה היה מכוח הגמרא".

    "אם בחור היה צריך ללכת לרופא והיה מהסס הוא היה מלווה אותו. הוא אף פעם לא ביקש מבחור לבוא אליו הביתה, הוא היה מגיע לישיבה ומדבר איתו".

    "באחת הפעמים שהלכתי לטייל איתו בליל שבת, ואני אומר לו – הראשיב'ה פעם סיפר לי שהיה מטייל בשבתות לבד והיה מכין את השיעור -, אז הוא אומר לי 'מה אתה חושב אני עושה עכשיו'?. בזמן שטיילנו ודיברנו הוא חשב על השיעור והכין אותו. היה לו את הכוח לא להפסיק. גם כשהיה נוסע ברכב ראו על תנועות ידיו איך שהוא עוסק בלימוד".



    0 תגובות