הביטוח הלאומי יבחן הכרה במחלימי קורונה לצורך קביעת אחוזי נכות

    צבי טסלר No Comments on הביטוח הלאומי יבחן הכרה במחלימי קורונה לצורך קביעת אחוזי נכות

    יו"ר "למענכם", יוסי ערבליך ציין בפנייתו למנכ"ל הביטוח הלאומי ולשר הרווחה כי הבקשה נולדה כתוצאה מהיקף הפניות הגדול לארגונו המתמחה בהכוונה וייעוץ רפואי, כאשר חולים מכל רחבי הארץ ולעיתים קרובות אף מחוצה מציינים כי אינם מסוגלים לתפקד ולשוב לעבודתם באופן סדיר גם לאחר שהחלימו

    צילום: ארגון "למענכם"
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פנייה ששיגר יושב ראש אגודת "למענכם", יוסי ערבליך למנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הודיע הביטוח הלאומי כי הוא בוחן הכרה במחלימי קורונה הסובלים מתופעות לוואי לצורך קביעת אחוזי נכות.

    ערבליך ציין בפנייתו למנכ"ל הביטוח הלאומי ולשר הרווחה כי הבקשה נולדה כתוצאה מהיקף הפניות הגדול לארגונו המתמחה בהכוונה וייעוץ רפואי, כאשר חולים מכל רחבי הארץ ולעיתים קרובות אף מחוצה מציינים כי אינם מסוגלים לתפקד ולשוב לעבודתם באופן סדיר גם לאחר שהחלימו.

    הרב ערבליך מדגיש במכתבו כי מאז פרוץ הפנדמיה עדים היועצים הרפואיים של ״למענכם״ למאות פניות מידי שבוע מקרב המחלימים, המבקשים הכוונה וייעוץ לשם התמודדות עם תופעות הלוואי שהותיר בגופם הנגיף.

    ״חלקם מתקשה לחזור לשגרת יומו, סובל מעייפות כרונית, תשישות וחולשה מתמשכת, אחרים סובלים כאב פיזי, קשיי נשימה, קוצר נשימה, בעיות קרדיו-וסקולריות, ריאה מוחלשת ונזקים מוחיים. כל אלו לבדם מנזקים נפשיים ופסיכולוגיים. רבים מבין החולים שהחלימו נאלצו לעזוב את מקום עבודתם והם מתקשים לתפקד ולעבוד, עד כדי שמטה לחמם נשבר״.

    בעקבות כך, כאמור, מבקש ערבליך להכיר באופן מסודר בנזקי הקורונה עבור קצבת נכות. "למיטב הבנתי, לא נקבעו הגדרות ברורות להכיר במחלימי הקורונה הסובלים, לצורך קביעת אחוזי נכות, ונכון יהיה לסייע להם על מנת שיוכלו לצלוח את הקשיים ולשוב לאיתנם״.

    "קביעת קריטריונים שיאפשרו הכרה במחלימים הסובלים מתופעות לוואי חמורות, נדרשת מן הצדק ומן ההיגיון, שכן מדובר באירוע בלתי צפוי שנקרה בדרכם ומשבש את חיים של המחלימים. מן הראוי לשקול יצירת מסלול מיוחד במחלקת נכות כללית, שיתמקצע בהערכת הנזקים של מחלימי קורונה, באופן שיאפשר קביעת אחוזי נכות, גם אם באופן זמני ומתן קצבאות בהתאם".

    כאמור, בעקבות פנייתו של הרב ערבליך הודיעו בביטוח הלאומי כי הנושא הועבר למנהל אגף הנכות ורופא המוסד לבטוח לאומי וכי הוא ייבחן לעומק.



    0 תגובות