בארגון המתמחים מגיבים לביקורת על המתווה: "לא מתרגשים מזעקות שבר"

    צבי טסלר No Comments on בארגון המתמחים מגיבים לביקורת על המתווה: "לא מתרגשים מזעקות שבר"

    אחרי הביקורת על מתווה קיצור התורנויות; בארגון המתמחים מרשם מגיבים: "שנים הילכו עלינו אימים, אנחנו לא מתרגשים מקרבות המאסף של המתנגדים האחרונים"

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מתייחסים לפרסומים האחרונים אודות רופאים שמתנגדים למתווה קיצור התורנויות שהוצג על ידי שר הבריאות: "אחרי עשור של מאבק, קיצור תורנויות זו עובדה מוגמרת. הדיון האם צריך לקצר תורנויות, הוא דיון שכבר הסתיים", אומרים בארגון. "הרוב המוחלט של הרופאים, כולל הבכירים, תומכים בקיצור התורנויות באופן חד משמעי כי כולם מבינים שהתורנויות האלה פוגעות ברופאים ובמטופלים. שנים הילכו עלינו אימים, אנחנו לא מתרגשים מקרבות המאסף של המתנגדים האחרונים".

    לדבריהם "קיצור תורנויות צריך להיות אינטרס משותף, של כלל מערכת הבריאות, ובוודאי שיישום המתווה בפועל צריך להיעשות בשיתוף מלא של מנהלי ביה"ח".

    עוד הוסיפו בארגון: "נציין שהרוב המוחלט של הרופאים, כולל הבכירים, תומכים בקיצור התורנויות. רובם מבינים היטב את הנזק שהתורנויות האלה גורמות לרופאים ולמטופלים כאחד. אנחנו לא מתרגשים מזעקות שבר ומצקצוקי לשון של בודדים מתנגדים בקרבות מאסף. שנים הילכו עלינו אימים, יצאו נגדנו בקמפיינים, הכפישו אותנו, ניסו להשתיק אותנו ואת המאבק שלנו, הקולות האלה הם בסה"כ עוד קצת מאותו הדבר".

    כמו כן, הם מסרו "נזכיר כי גם ההסתדרות הרפואית בירכה על המתווה לקיצור התורנויות שאושר על ידי שר הבריאות ואף פירסמה את את ברכתה באמצעים הדיגיטליים שלה. קיצור תורנויות הוא עובדה, והדבר הכי נכון כעת הוא להתחיל ליישם זאת בפועל ובשיתוף כל הגורמים".

    כזכור, מנהלי בתי החולים הממשלתיים פנו היום (חמישי) לשר הבריאות והביעו את התנגדותם למתווה קיצור התורנויות שהושג בעקבות הלחץ הרב מצד המתמחים. במכתב שעליו חתומים פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים הם כתבו כי איש לא התייעץ איתם. "היעדר תוכנית מוסכמת מסכנת את בריאות תושבי מדינת ישראל", כתבו מנהלי בתי החולים.



    0 תגובות