יו"ר חברא קדישא ת"א אברהם מנלה: "הפתרון באלעד הוא פייק"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר חברא קדישא ת"א אברהם מנלה: "הפתרון באלעד הוא פייק"

    המאבק בפתרון קבורת שדה בחינם לתושבי ב"ב באלעד: יו"ר חברא קדישא ת"א אברהם מנלה שפנה לבית משפט בכדי לעצור את ההסכם באלעד, בריאיון ל"מהדורת הבוקר" עונה על הטענות הקשות שנשמעות מבכירי עיריית ב"ב כנגד החברא קדישא ומסרב לחשוף את הפתרונות ארוכי הטווח, ומבהיר, "היה הסכם ארוך טווח שכמעט נסגר ואלו שהפיצו את הפשקווילים פיצצו אותו"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבק הקבורה בחינם בקבורת שדה לתושבי בני ברק: מנכ"ל חברת קדישא תל אביב יפו והמחוז אברהם מנלה התראיין היום (חמישי) ל"מהדורת הבוקר" התייחס לטענות הקשות מצד עיריית בני ברק כנגדו כי חברא קדישא תוקעת את פתרון של ר"ע ב"ב רובינשטיין לקבורת שדה בחינם לתושבי בני ברק באלעד.

    במהלך הריאיון, מנלה סירב לחשוף את הפתרון ארוך הטווח שדיבר עליו רבות ומנגד ביקש לא לבוא אליו בטענות כי אינו גוף של תכנון ומדיניות, אך יחד עם זאת יש לציין כי חברא קדישא פנו לבית המשפט בכדי לעצור את התוכנית של קבורה באלעד למרות שאינם גוף שאמון על תכנון מדיניות הקבורה.

    מנךלה פתח את הריאיון והתייחס לפתרון של עיריית בני ברק ואמר, "הדבר הזה הוא פייק פיתרון למעט נזק ארוך טווח איום ונורא. הפתרון הזמני היה כי תושבי בני ברק יקברו בסגולה וראש עיריית פ"ת התנגד לכך. נתנו מקום לתושבי ב"ב בבית העלמין החדש באלעד רק 20 דונם לקבורה, זה מספיק רק ל-4500 נפטרים. בבני ברק נפטרים בערך כ-800 נפטרים בשנה. ולבני ברק נתנו רק 10% לקבורה".

    לטענת מנלה, "הפתרון הזה מסכל פתרונות קבועים וארוכי טווח שאומנם מתקדמים בקצב איטי אבל מתקדמים. אנחנו לא נתקע את ההסכם בין העיריות. רצינו להציג פתרונות בעירייה והם לא רצו לשמוע אותנו כי הם רצו היום פתרון לתושבים. באלעד גם יש זעם על תושבי ב"ב. אנחנו דחינו את הדיון בעתירה".

    במהלך הריאיון סירב מנלה לחשוף את התוכנית ארוכת הטווח של חברא קדישא, "בשנים האחרונות היה פתרון שכמעט ונסגר ואני לא יכול לתת פרטים עליו. אבל מי שפיצץ את ההסכם היו אלו שמפיצים את הפשקווילים שלא אכפת להם מתושבי בני ברק".

    מנלה הבהיר כי אין פתרון מיידי באופק לתושבי ב"ב, "אין כאן פיתרון כעת, יש פתרונות שמתקדמים לאט ובשקט, צריך את הממשלה כדי שתקדם את העניין. מדובר כאן בבעיה מערכתית קשה. אני לא איש תכנון ומי שפועל בנושא זו הממשלה".



    0 תגובות