מגדולי יהדות מרוקו: הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצ"ל

    איתי גדסי No Comments on מגדולי יהדות מרוקו: הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצ"ל

    ראש מוסדות "תורה וחסד" ומרבניה הבולטים של בני ברק, הגאון רבי מכלוף פחימה זצ"ל הלך לבית עולמו לאחר שמצב בריאותו הידרדר בתקופה האחרונה. הרב היה מגדולי רבני יהדות מרוקו וצפון אפריקה, הרב יצק מים על ידיהם של גדולי הדור מרן הגר"ע יוסף ומרן הגרא"מ שך זצוק"ל

    צילום: יחיאל ועקנין
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל גדול בעולם התורה: היום (חמישי) הגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצ"ל והוא בן 84 שנה. הרב היה מגדולי רבני יהדות מרוקו וצפון אפריקה ושימש כראש מוסדות "תורה וחסד", הרב היה ממנהיגה של יהדות ספרד בבני ברק ושימש כחבר מועצת חכמי התורה של רבני העיר הספרדים.

    הלווית הגאון רבי מכלוף פחימה זצ"ל תצא בשעה 13.30 מישיבתו מוסדות "תורה וחסד" ברחוב חידושי הרים לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק. אלפי בני תורה ועמך בית ישראל צפויים להשתתף בלוויה הגדולה.

    לאחרונה הרב עבר ניתוח שממנו לא חזר לבריאותו, מצבו הבריאותי הדרדר בשבועות האחרונים, הרב אושפז בכל התקופה האחרונה בביה"ח מעייני הישועה עד לפטירתו.

    מתנועת ש"ס נמסר: הורם הנזר והוסרה העטרה, תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את פטירתו של האי גברא רבא, ממקימי היהדות הספרדית התורנית בעולם הישיבות, מגדולי החריפים והעמקנים בדורנו אשר יצק מים על ידיהם של גדולי ישראל ובהם מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל ומרן ראש ישיבה הגרא״מ שך זצוק״ל, לן בעמקה של הלכה ואיש ההשקפה הטהורה

    הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצוק״ל

    ראש מוסדות 'תורה וחסד' רבם של יהדות צפון אפריקה ומרבני העיר בני ברק, ממנהיגיה הרוחניים של תנועת ש״ס בבני ברק ובארץ כולה.

    אשר השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר שהזדכך בייסורים והוא כבן פ״ז שנים

    המנוח זצוק״ל היה מפארה של יהדות צפון אפריקה. עלה ממרוקו שם הקים מוסדות חינוך, ועם בואו לארץ הקים ישיבות וכוללים והיה הרוח החיה בהפרחת עולם התורה הספרדי. היה רועה נאמן לאלפי תלמידים שזכה להעמיד במשך למעלה מ-60 שנה במסירות נפש ופעל לחיזוק חומות היהדות וקירוב יהודי צרפת.

    מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והישיבות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳.



    0 תגובות