לאחר המתקפה בסוריה: כוחות איראנים תקפו בסיס צבאי אמריקני

    נדב דוד No Comments on לאחר המתקפה בסוריה: כוחות איראנים תקפו בסיס צבאי אמריקני

    איראן משנה כיוון באזור: לראשונה כוחות פרו איראניים תקפו בסיס אמריקני בגבול סוריה עיראק בתגובה על התקיפה שיוחסה לארה"ב וישראל בשבוע שעבר. נראה כי ישנה מגמה בקרב הכוחות הפרו איראניים להתחיל להגיב על כל תקיפה כנגדם בסוריה

    טיל שיוט וכטבמי"ם מתוצרת איראן
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שינוי כיוון? העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מדווח הבוקר כי כוחות של "בנות הברית" של משטר אסד (שם קוד למיליציות פרו איראניות), ביצעו את המתקפה אמש על הבסיס האמריקני א-תנף בגבול סוריה – עיראק בתגובה על התקיפה שיוחסה לישראל לפני כשבוע בתדמור, מזרחית לעיר חומס שגבתה הרוגים ופצועים בשורותיהם.

    בעיתון הזכירו כי אותם כוחות הבטיחו להגיב על התקיפה, שלפי משטר אסד, נעשתה מהמרחב האווירי של הבסיס האמריקני א-תנף. גורמים צבאיים במחנה הפרו איראני הסבירו כי התקיפה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר לא הייתה שגרתית והאינדיקציות הן שהיא הייתה תקיפה משותפת עם ארה"ב והיא לא נועדה לפגוע במחסני נשק או משלוחי נשק, אלא כוונה לחדרי מגורים של הכוחות במחנה הפרו איראני, בנוסף למטבח אוכל וחניון של רכבים צבאיים: "זו חצייה של הקווים האדומים וניסיון לפגוע ישירות כדי להרוג".

    בעיתון הלבנוני דווח כי יש מגמה כללית בקרב הכוחות הצבאיים בסוריה המשתייכים למחנה הפרו איראני, עוד לפני התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל, להשתחרר מהמגבלות הצבאיות שמנעו מהם להגיב על תקיפות בשנים האחרונות. עוד נכתב בעיתון כי הגיעה העת לשרטט משוואות הרתעה חדשות עם ישראל וארצות הברית ולהגיב על תקיפות ישירות שגובות קורבנות בקרב הכוחות.

    העיתון גם דיווח שבשבועות האחרונים התנהלו מגעים והתקיימו פגישות בין הקודקודים של המחנה הפרו איראני בביירות, דמשק ובטהראן והוחלט להגביר את הנוכחות של הכוחות הפרו איראניים ברחבי סוריה אחרי שמספרם פחת בשנה האחרונה. בין השאר צוין כי אותם כוחות הגבירו את התפרסותם בעמדות ישנות ששהו בהן ברחבי סוריה וגם תפסו עמדות חדשות, כולל בדרום המדינה, כאשר לראשונה מאז 2018 נשלחו לשם כוחות פרו איראניים שליוו את צבא סוריה באופן גלוי. כך מפרסם כאן 11.



    0 תגובות